Szia!
Ugyan ilyen motorral szerelt autó tulajdonosa vagyok, és túl vagyok a hengerfejezésen is.
Amennyiben olajproblémák vannak, abban az esetben:
- hűtővizet megnézni, hogy nem olajos-e,
- olajfolyás keresése a vezérlés oldalán (típushiba),
- olajszivattyú, olajgomba átnézése.
Amennyiben az első kettő bármelyike tapasztalható, akkor hengerfejezni kell (gyári tömítéssel!!!), szigorúan új csavarokkal, és síkbacsiszolással (szigorúan számlával kb 100 ezer).
Az olajcsere előtt levettem volna a kartert, kitakarítani, átnézni.
Ezt az olajcsere metodikát nem értem. Le írták neked itt, hogy Total 9000 olaj kell bele, 5W40 viszkozitással (ez a gyári ajánlott, és ez is van a szervizkönyvbe írva!). Miért nem azt tettél bele? A kolléga által linkelt oldalon olvashatóak jótékony hatásai a 10W40 olajnak...
Értem én, hogy a szerelők azt mondták, de a tévhitekkel ellentétben a motorfejlesztésen nem barkóbázással választanak olajat az autóhoz. Sajnálatos módon a szerelők minden 10 éves autóba azt tesznek...
Ez a típus nagyon érzékeny az olajminőségre. Gyári olaj, évente cserélve aranyat (százezreket) érhet...