"hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. "
Mert szerintem nincs semmi baja. A Google 1 darab B235 motor főtengely törést talált. Kis esélyt látok rá , hogy az enyém legyen a második. A szerviz aki csinálta a motort "szeret" mindent kicserélni a 2 E km-s Sachs kuplungot is ki akarta cserélni, hogy rossz. Mondtam marad.
20Ft/km szerviz, gumi, klímatöltés, fék, olajcsere, polirozás stb. költség kimondottan baráti egy ilyen kocsitól. A Prius 9 Ft-nál tart és nem romlott el rajta semmi.
" memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban." És sajnos a logika és a tudás sem. :)
"OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar
A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!
Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön"
Ez így nem igaz te kevered a max teljesítményhez tartozó fordulatszámot (ami B308-nál 5000 ford/p) a maximális fordulatszámmal ami B308 6200 ford/p GYÁRILAG. (6200-nél van a fuel shut-off a Wis szerint)
"A NEM tuningolható állítás (szerintem) zöldség."
Szerintem nem. :)
Link: http://www.powerchipgroup.com/datasheets/5/SAA0021.pdf itt is csak 35 le-t adnak a teljesítményhez.
A Maptun is csak 25 Le-t ad hozzá biztos azért mert nem értenek hozzá. https://www.maptunparts.com/tuning-kits/saab-9-5/2002/30t-200-hp-v6-1998-2003/at/3914
Abban igazad van nem 20 Le-t lehet rátenni (mint írtam) hanem hatalmas 35 Le-t a gyári teljesítményhez, itt tévedtem egy nagyot. :) A chip tuningra gondoltam nem arra, hogy átépítik az egész motort. Nincs benne boost control ezért nehézkes nagy teljesítményt kivenni a B308-ból + mechanikailag is gyenge a motor belül.