BmS1 Creative Commons License 2017.06.25 0 0 154549

Hello, Frankye!

 

Remélem őszinte voltam :)

Ezt nem is kétlem:-))

 

A memória a mi korunkban már sajnos nem hasít úgy, mint korábban. Csak ennek tudom be, hogy nem említetted a főtengely repedés kérdését. Költségkímélés miatt visszakerült a hajszálrepedéses főtengely. Ha újat kapott volna, akkor a 20 Ft/km javítási költség máris 23....24 Ft körül lenne, ami szerintem megengedhetetlenül sok(k).

Gondolj bele: úgy 2millió km. körül járok saját autóval. 23Ft/km-nél ez 46,000,000 Ft körül (vagy felette) lenne. Gyakorlatilag hajlék nélküli lennék. Na, ezt nem kérjük. Szeretem, ha van fedél a fejem felett :-D

 

 

V6 turbó:

 

Nagy tuning cégek rátesznek kb 20 Le-t a 200-ra komoly "tuning".

Valószínűleg olyan kicsi volt a darabszám, azon belül a célközönség nem volt fogékony a tuningra, hogy nem érte meg komolyabban foglalkozni vele.

Gondold át:

 

OPEL OMEGA 3,0 V6 24V: 211 LE (6000/perc), 270 Nm (3400/perc), sűrítési arány: 1:10,8 
SAAB 9.5 3,0 V6 24V: 200 LE (5000/perc) 310 Nm (2500/perc) , sűrítési arány 1:9,5 töltőnyomás:0,27 bar 

 

A turbósított motornak a nagyobb nyomaték ellenére kisebb a teljesítménye, mert 20%-kal kisebb a fordulatszáma!

Ha a tuner a turbós motort engedi forogni akár csak 6000-ig, már jelentős eredmény jön. Ehhez csak szoftveres machináció kell, esetleg a bef.szelepek cseréje. És: röhejesen alacsony töltőnyomáson. Ha ehhez is, csak egy picit is hozzányúlnak, akár csak a viccesnek tűnő 0,4...0,45 bar környékére, már nem is olyan kicsi a többlet teljesítmény.

A NEM tuningolható állítás (szerintem) zöldség.

 

Üdv.

 

Előzmény: FRANKYE (154547)