htibor Creative Commons License 2017.06.21 0 0 20341

"1. Dózsa mozinál a nem világító tájékoztatás alatt állva próbálj meg felszállni a beérkező helyközi buszra, amelyik még az első ajtót sem nyitja ki.

2. Baracsi úti megállóban város felé várakozó utasok mellett simán elmegy minden ott egyébként megálló helyközi járat, ha nincs leszálló utas.

3. A Vasmű térre vagy a Vasútállomáshoz be sem megy a városba érkező helyközi járat, ha nincs leszálló, pedig a megállók mindkét helyen takarásban vannak, nem is látszik, hogy áll-e ott valaki."

 

Évek, évtizedek alatt kialakult gyakorlat, szokásjog, és történelmi előzmények sokasága hozta ezt.

Lehet, hogy 1000 alkalomból lenne 2-3-5-8 utas, aki kevésbé frekventált irányban is felszállna helyközire, és helyközi jegyet váltana, de valószínűleg marginális, nem annyira kiszámítható jelleggel történne, mint a helyi járat igénybe vétele és aki tényleg rendszeresen utazik, az bérletezik.(na jó meg személyit mutat) Igen, abban igazad van, hogy elvileg úgy kéne, hogy minden megállóban megáll, ajtót nyit, zár majd indul de mivel 99%-ban nem jelentkezik senki ebből az általános gyakorlat azt hozta, hogy előre tudják hogy hol lehet valaki, hol nem és így közlekednek a járatok.

 

Ott ahol meg lett kötve a háromoldalú (önkorm.-NFM-szolgáltató) szerződés, és helyközi járatok helyi járatként használhatóak, ott figyelni kell erre. Dunában azonban nincs ilyen.

Előzmény: HumbiZozo (20337)