Gillebeart Creative Commons License 2017.06.20 0 0 76773

Elkészült a nagy mű, kész az első elosztódobozom! :)

Próbáltam valamennyire rendezetten szerelni, de a túlzsúfoltság miatt sajnos nem nagyon lehetett. Elég szenvedős volt a szerelés, de a limitált hely miatt nagyobb doboz nem fért be, ekkora helyen kellett megoldanom:



Az üzletben tudtak adni olyan sorolósínt, ami Legrand és Eaton kompatibilis is. N és PE sínnek WAGO-kat használtam ahogy ti tanácsoltátok. Sínre pattintható tartóba tettem őket, bal oldalt van a PE sín, jobb oldalt a két külön N sín a két FI relék után.

Íme a végeredmény, a "Trabantba szerelt Ferrari motor" :)))



Látszólag szépen működik a dolog. 36 óra üzem óta még nem oldott le egyik FI sem magától. Tesztelgettem is őket: egy kapcsolós földelt dugóba bekötöttem egy 5k-s ellenállást az L és a PE közé. Ezzel végigpróbáltam az összes dugaljat bent, kint, mindenhol, és bekapcsoláskor mindig rendben leoldott az adott külső vagy belső FI relé.

Nagyon köszönöm mégegyszer mindenkinek a segítő tanácsokat, tippeket!

Még két kérdésem lenne:

- Az alu vezeték ugye beköthető paszta nélkül is a kismegszakítóba? Átböngésztem a kismegszakító gyártói adatlapját de erről nem írnak semmit.

- Az órától/szondától jövő 10 illetve 16-os L/N/PE alu vezetékek bekötésére ilyeneket használtam:
Hensel KKL 10 - http://www.schonvill.avasweb.eu/?t=112672

Az üzletben, ahol ezt a sorkapcsol ajánlották és adták erre a célra, azt mondta az eladó, hogy alu vezeték közvetlen beköthető, nem kell hozzá paszta. Viszont utólag a neten rákeresve azt írják, hogy az anyaga réz.
Szerintetek hihetek az eladónak és tényleg nem kell hozzá paszta, vagy azért nem ártana, ha nyomnák egy kis pasztát oda, ahol az alu vezetékek vannak bekötve?

Előzmény: Gillebeart (76683)