WebNeo Creative Commons License 2017.06.17 0 1 67076

Nem kell félrevinni a dolgot. Érted te, hogy mire gondolok.

Nem, nem értem és részben butaság amiket irsz, pláne nincs diesel autós mert utálod őket.

 

A nagynyomású szivattyú, az üzemanyag szűrő, a befecskendező szelepek és az EGR, kettőstömegű, esetleg FAP dolgokra gondolok.

Üzemanyag szűrő és egr, gyakran van a benzinesekben is, de a 2.0 t benzinesben kettőstömegü is, sőt ma már a legtöbb benzines is igy üzemel ha jól emlékszem.

http://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2014/09/18/hasznalt-auto-amitol-rettegnek-a-vevok/

Nagynyomású és a DPF (a renault esetében ) talán az egyetlen ami különbözik a benzinestőt, utóbbiban is van befecs amit nem nehéz tönkretenni, van okoskerék, trafósor szóval akárhogy mondod a 2-3x költség nem igaz. Évekkel ezelőtt egy kuplungszett és KT lendkerék majd 500 e volt, ma már 200 körül levet venni.

Persze ahogy írtam ehhez gondos karbantartás kell.

 

Egy ilyen motornál 250000 km után fel kell újítani az egész nagynyomású rendszert,

Ez hülyeség, aki nem lopott gázolajat tankol, megfelelő módon használja a kocsit nem ujít fel semmit. Olvasgass a neten taxik gyakran 3-500 e km mennek felujítás nélkül ott bizony igénybevétel van ha gondod és odafigyelő a gazdi nem lehet probléma.

190 e km van az 1.9 dci-ben itthon csak város szinte és kutya baja nem lesz még 50-60 e km mulva sem a befecs rendszernek, mert időben ( 7-10 e km után ) kap olajcserét csak gyári szűrőt, csak kúton tankolom, prémium gázolajjal.

 

Azt nem vitatom, hogy rengeteg károsanyagot ad ki, de ne pont No legyen már a példa, ahol nagy dög dieseleket használtak évtizedekig. Ráadásul a bezines is hatással van az egészségre, de az energia előállítás, a fűtés és sokminden más.

Előzmény: Papalac (67071)