Carina_S Creative Commons License 2017.06.17 0 0 36039

"Amíg a világ világ marad, a 4. főúton 70 km-rel közelebb van az M0, mint az M3-on.

Ezért törvényszerűen olcsóbb is, emiatt a kamionok maradnak a 4-42. útvonalon, az úttest tovább romlik."

 

Ezt a +70 km-es kerülőt az M0-ás és az Ártánd -- Bors határállomás közötti irányra érted, igaz? Mert ekkora kerülő csak úgy jöhet ki az M3-as útirányon, ha ezalatt az M0 -- M3 -- M35 -- Ártánd Határátlépőhely útvonalat értjük az M0 -- 4 -- 42 -- Ártánd Határátlépőhely nyomvonal helyett, és mivel ez utóbbi a rövidebb, a így forgalom is erre halad (oda is, meg vissza is).

 

Ezt az áldatlan helyzetet egy módon lehetne megoldani a 4-es útra vonatkozó sok ígérgetés helyett: Ez a megoldás az lehetne, ha az [M3]-as füzesabonyi elágazópontját, és a [4 -- 42]-es püspökladányi elágazópontját egy 2×2 sávos autópálya vagy (min. autóút) szinten átkötnék egymással. ((A jelenlegi M3 -- M35 nyomvonalon ui. a Füzesabony -- Mezőcsát -- Polgár -- Görbeháza -- Debrecen -- Berettyóújfalu útszakasz miatt hosszabb +70 km-rel az M0 -- 4 -- 42-es útvonal-kombinációnál.)) Ha viszont ezt a nagy kerülőt a Füzesabony -- Tiszafüred -- Nagyiván -- Püspökladány újonnan megtervezendő és megépítendő nyomvonallal nyílegyenesen levágnák, akkor a 4-est túlterhelő óriási(!!!!) forgalom már megoszolhatna az így már kb. egyenlő hosszúságúvá alakított két útvonal, az M3-as, és a 4-es utak között. 

 

Így feleannyi új utat lehetne megépíteni feleannyi költséggel, és a 4-es út forgalmi túlterhelése a két út között így kialakuló forgalom-megoszlás miatt már mégis tehermentesülhetne!

Előzmény: dimelo (35998)