sogormail Creative Commons License 2017.06.16 0 0 34784

Persze minden zavarhato, csak nem mindegy milyen raforditott munka kell hozza. A jelenlegi vedelmekben a GSM modulokat eroltetik. Probalj meg zavarni egy LTE-A eszkozt ami osszefog 3-5 20MHz-es LTE carriert. Es mondjuk legyen benne az eszkozben min. 2 szolgaltato kartyaja. Mo.-on (is) nyugodtan lehetne tervezni 2G-3G-4G rendszerekkel. Egy ilyen eszkozt akar tobb 100MHz savszelessegben kellene zavarni, radasul olyan szelessavu rendszereken, amit azert nem olyan egyszeru.

Tegyuk hozza a mai NB-IoT technikakat. Es egy normalisan megtervezett autoba epitett antenna rendszert..

A rabolonak igy  mingyart borondnyi lesz a jammere, vagy 5-6 antennaval.

5G szabvanyositas nincs meg befejezve, reszben 2018 ev eleje, teljesen 2020. De un. ecosystemek kore szervezodik a szabvany. Az egyik megemlitendo ecosystem a Smart City koncepcio. Az un. M2M kommunikacio reszekent mar most definialtak az un V2X (vehicle to X) kommunikaciok. Pl. Vehicle to Infrastructure. (Auto a kozlekedesi lampaval, frogalom figyelo kameraval etc.) Vagy a Direct to Direct D2D kommunikacio, amikor az auto direktben kommunikal egy barmelyik masik kozeleben levovel. Az 5G rendszerek raadasul bevezetnekmeg jo par 100MHz, inkabb GHz savszelessegu egyeb carriereket. Rabolo hozhatja a 2. jammer borondot.

Nyilvan ezek a kommunikaciok elsosorban az autonomus drive es safety funkciokat hivatott tamogatni, de smart city koncepcioban barmi johet. Ha Jozsi a baratok koztet nezni, hajra. Nem az autonak kell alarmozni, hanem a varosi rendszereknek kell tudni, hogy Jozsi stand-by-ban hagyta az autot a haza elott, erre ez meg itt van a varos masik pontjan. Nem kell GPS es az uj koncepciok szerint rendszam sem:)

 

Es ez nem scifi. Itt a nemeteknel pl. az A9 autopalya es nehany varos kerulet van korbepakolgatva szenzorokkal, ahol mar 2-3 eve tesztelgetik ezeket a rendszereket. Nyilvan a fo fokusz az onvezeto auto. De a nemet kormany nagy penzeket tol bele a fejlesztesekbe, mindezeket az un. ipar 4.0 fejlesztesi iranyelveknek megfeleloen. Na ezert lesz Mo.-on a zalaegerszegi palya is.

A tema messze vezet, csak ezrt irtam, mert ez nem a messzi jovo. Kb. 5eve nezegetem ezt a forumot, de az un "vedelmi rendszerek" nekem meg mindig "garazsfejleszteseknek" tunnek. De lehet nehany mar kinotte magat es vastagon bent vannak ezekben a fejlesztesekben.

Előzmény: pacsepa (34716)