Tegnap rokonlátogatáson voltunk Szegeden, és amíg a többiek átruccantak Hódmezővásárhelyre, én egy 24 órás jeggyel elindultam villamosozni. Nem titok, ráncajtós Kt4-eseket kerestem, amiből van néhány arrafelé. Bele is botlottam a 211-esbe, elmentem vele az Anna-kúttól a Nagyállomásig. Öröm volt látni, hogy a kocsi előző (Valamelyik német városbeli) gazdái nem változtattak az ajtók kivitelén, az eredeti CKD ráncajtó volt rajta. A nap fénypontjaként pedig összefutottam a 813-as bengálival is. (Amit-bár nem Tátra- szintén jó alaposan körbefotóztam)
A szegediek előtt pedig le a kalappal: A villamosaik kulturáltak, tiszták, mindegyiken van (és működik is) wifi, az alkalmazottak, akikkel beszéltem, udvariasak és segítőkészek voltak, bliccelni meg lehetetlen: utaztam mondjuk két órát, és négy (azaz 4) ellenőr is megnézte a jegyemet. És nem csak úgy ránézett, hanem az automata által rányomott dátumot is elolvasta!
Végezetül néhány kép:
Itt látszik a legjobban, hogy az ajtó felülete be van nyomva az ablak mellett
A kapaszkodó foglalata is eredeti! Ilyen a pesti Tátrákon alig van
Eredetileg a T5C5-ösökön is ilyen lépcsővilágító lámpa lehetett?
Eredeti alátétlemez és felül elhelyezett zsanér (a klasszik T5C5 ajtókon ezt kb. 2 centive lejjebb rakták)
Nincs Tátra ajtómegvezető-konzol nélkül! Ezek ilyen rövidkék az egyenes ajtóvezető sín miatt, de az általam egyesnek hívottra hasonlítanak
Kicsit távolabbról az egész kompozíció