Carina_S Creative Commons License 2017.06.05 0 0 35948

A (35947)-ben két régi térképen bemutatott egykori főút-hálózat szerintem nagyon sok hasonlóságot mutat Csehország és Szlovákia, de különösen Csehország(!!!) főút-hálózatával, a főutak hálózatának sűrűségét illetően. Náluk mai napig is megtartották a két,- és háromszámjegyű másodrendű főutak hálózatát, sőt, azóta még tovább(!!) sűrítettek, fejlesztettek is rajta.

 

Az akkori magyar úthálózat ui. különösen az 1937 utáni(!), de javarészt még az 1950 körüli állapotok szerint is egészségesebb, sűrűbb főút-hálózatot mutat a mainál.

1-2 évtizeddel "felszabadulás" után a főút-hálózat sűrűségét is csökkentették, és a járásokat is megszüntették. Ma ebben -- szerencsére! -- ismét fordított tendencia mutatkozik meg: először kistérségeket hoztak létre, majd nem sokkal ezek után a járásokat állították vissza, most pedig Berg Tamás terveit nézegetve a főút-hálózat újbóli besűrűsítése(!!!) is szerepel. <---(Lásd az 1. Térképet!)

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

1. Térkép: Berg Tamás főút-hálózatfejlesztési tervezete Magyarországra vonatkozóan. A térképen visszaköszönni látom az e topikban egyszer már általam is emlegetett Tamási--Nagykónyi--Törökkoppány--Gamás--Somogyvár--Öreglak--Marcali--Sávoly nyomvonalú újonnan megépítendő főútvonal megépítésének szükségességét <--(!ti. hogy Ő is így látja, mint én... !). [;-) !]

 

__________________________________________________________________________________________________________

 

Másrészt viszont egyes térségekben újonnan építendő főútvonalak továbbra sem szerepelnek.---> (É-cserehát: Ózd--Putnok--Aggtelek--Szendrő--Krasznokvajda--Gönc--Telkibánya--Sátoraljaújhely; K-Mo.: Kisvárda--Baktalórántháza--Nyírbátor--Vámospércs--Létavértes--Biharkeresztes--Sarkad--Gyula--Battonya--Makó--Szeged; Dny,- és Ny-Mo.: Barcs--Babócsa--Vízvár--Berzence--Csurgó--Iharosberény--Nagykanizsa--Letenye--Lenti--Őriszentpéter--Csákánydoroszló--Ják--Szombathely--Kőszeg--Lövő--Fertőszentmiklós;. Jó lenne továbbá a Székesfehérvár-Dunaújváros gyorsforg.-utat tovább tervezgetni keleten a Szolnok--Hatvan--Salgótarján--Somoskőújfalu, ill. nyugaton a Székesfehérvár--Mór--Kisbér--Komárom nyomvonalakon még tovább kiterjeszteni!) (A hiányolt főutakat szaggatott vastag lila színű vonallal, míg a hiányolt gyorsforg.-utakat szaggatott vastag bordó színű vonallal vittem fel az Ő térképére.) <---(Lásd az 2. Térképet!)

 

2. Térkép: A Berg-tervezetből hiányolt főutak és gyorsforgalmi utak. A tervezet összességében jó, de a határ menti főutakat(!!!) a jelzett helyeken erősen hiányolom belőle.