anonym19 Creative Commons License 2017.06.04 0 0 154417

Mentálisan készülj fel kellő türelemmel. 

 

Először is szerezz be egy turbó tömítés keszletet (gyári minőségűt), valamint motorolajat és szűrőket illetve fagyállót és desztillált vizet. Aknád vagy csápos emelőd legyen különben buktad a mutatványt. Legyen vízcső bilincs fogód máskülönben álmatlan éjszakáid lesznek a bilincsek miatt. Ha van baráti társaság akkor az ital minőség és mennyiségéről ne felejtkezz meg mert szükség lesz rá. :D 

Amit még ajánlok ha nincs kéznél: menetrögzítő és victor reinz (reinzoil) tömitő paszta jah és lehetőleg legyenek vékony kezeid, mert szűkebb lesz a hely mint a vagina szűzhártyával. XD

A munkafolyamatról:

Alsó takaró burkolat eltávolít, felső dísz burkolat szintén. Légszűrőházat szintén a légtömeg mérővel. Olajat leengedni, hűtővizet szintén egy alacsony pontnál. (Utóbbira nem véltem külön leeresztőt felfedezni) Nagyjából eddig egyszerű. 

Felül a fém vízcsőben csatlakozó gumi vízcsöveket oldani és lehúzni róla, hogy később se legyenek útba ajánlom a gumicsőnek másik végét oldani és lehúzni. Van egy műanyag cső is az egyik gumicső és a kiegyenlítő tartály között. Ezt is el kell távolítani. Két helyen van rőgzítve, termosztátnál és a fém csövön. A termosztát felett lesz még a folytószelepre csatlakozó turbó gumicsöve, ezt is ki kell szedni. A turbóról kozvetlen a levegő kilépési oldalán van egy gumi 90 fokos cső ami egy fém idomhoz csatlakozik amin szintén egy gumi idom van. Ezeket eltávolítani. A turbó szívócsövéről a kartercsövet eltávolítani. Ezután oldani a nívópálca felső rögzítését ami a fém vízcsőhöz van rögzítév. A turbószívócsövet alulról lazítani. Majd felüről lerángatni. Ez a lépés szintén kínlódás mert elég nehezen jön le a turbóról ott ugyanis egy gumi gyűrűn van rajta. Visszatenni is mókás lesz. Ha ez meg van akkor a fém vízcsőről a már kiszedett légtömegmérő helye alatt fogsz találni egy gumicső csatlakozást. Ennek bilincsét old és húzd le a csövet. A vezérműház felső műanyag borítását lazítsd meg annyira hogy az kibuszozunk csavarokat szed ki a 6lap fejűből pedig csak az egyiket tudod kiszedni a másikat annyira ameddig nem éri el motortartó bakot. Szemből az első (alsó) imbusz csavar rögzíti a fém vízcsővet a vezérműház oldalon. Erre visszarakásnál figyelj mert a vízcső ezen rögzítési pontja a bakelit mögött lesz a vezérműházon belül. A vízcsövet még két imbusz csavar fogja rögzíteni szemből állva a jobb kezed felől lesz a felső és a bal kezed felől az alső bent a vízcső alatt. Ha ezeket kiszedted a fémcső eltávolítható. A kipufogó hővédő burkolatát három anya rögzíti. Ha ezeket leszedted akkor felül még két csavar rögzíti a csonkhoz. A csavarok eltávolítása után megfelő türelemmel és kézügyességgel felfelé kihúzva tudod koszedni. Nagyon szopás de ha a klímát nem akarod szétbarmolni akkor ezzel számolni kell. Ha ez meg van, alulról a váltóról engedd le a kipufogót illetve a katalizátorról de mielőtt ezt megteszed valamivel támaszd meg hogy ne lógjon a saját súlyán, különben leszakadhat a flexibilis résznél (szerintem) .  A katalizátorból a szondát vedd ki és rakd félre hogy ne sérüljön, valamint fent van a másik vége onnan ha lehúzod akkor teljesen félre tudod tenni, illetve van ott még egy vákumcső  azt elfelejtettem írni hogy húzd le ílletve a vákum pumpáról is és akkor azt is félre tudod tenni anélkül hogy sérülne.  A katalizátor rögzítő bilincsét old majd szedd ki belőle a csavart és feszegesd le a bilincset, de úgy hogy vissza tudd majd rakni. Nekem a tapasztalat hogy az új bilincs hiába egyforma még sem egyforma. Minimális eltérés van és nem lehet összehúzmi majd vele. A katalizátor félre rakás a után már csak a csonk maradt hátra. Ez 8 db hatlap fejű anya rögzíti, azt hiszem 12-es kulcs fogja. A csavarokkal vigyázz mert némelyik tőcsavarral együtt jön ki ami viszont képes beletörni. A turbó tömítés készletben vannak újak így tudod pótolni mindegyiket ha szükséges. A turbóról az olajcsöveket távolítsd el majd ha minden igaz azt is nehezen ki tudod játszani felfelé. Én nem szedtem ki, de szerintem kifér felülről. A tisztítás után mehet az összeszerelés . Jó szórakozást hozzá. 

 

A menetrögzítőt a tőcsavarokhoz a tömítő pasztát pedig a fém vízcső tőmétése helyett használd. Ahogy láttam nagy alkatrész kereskedésnél nem lehet külön kapni a vízcső tömítését csak Hf tömítés készletben. Az egr csövet a vízhűtés előtt ajánlom bontani mert az öntvényből a helyén szerintem nincs hely szét bontani valamint eléggé össze tud rohadni.

 

Ha nincs otthon hozzá megfelelő eszközeid ne állj neki, mert nem várt szopórollere kerülhetsz.

 

üdv

Előzmény: Harcikocka (154414)