FZoli135 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 24935

Ez a 75-ben napvilágot látott de 85ben papírozott történet másnéven: 75-ös évjáratú 110R (!), ami 85-ben alváz/bódé cserés volt, (igen, Garde alvázat kapott!!!) előző évben papírozott motorral és később beütött AF-es alvázszámmal. Így nem vész el, csak átalakul címszóval sok autó legalizálódott. Kár matekolni rajta, hogy mi is ez eredetileg. Coupé volt és lett ami lett. 15 éve foglalkozok műszaki vizsgáztatással, ahhoz kapcsolódó utánajárással, vélt és valós dolgok kibogozásával, szóval láttam-láttunk már cifra dolgokat. Az úgynevezett integrált műszaki vizsgáig (kb. 2006- 2007 körül) sok autó nem vett részt eredetiség vizsgálaton, mivel nem volt tulajdonos váltás. Időszakos műszaki vizsga alkalmával a területileg illetékes akkori KPM vizsgabázison elvégezték az eredetiség vizsgálatot, így kaphatott továbbiakban műszakit a jármű. De sok már addigra kifutott, bontóban végezte stb. Futnak még elöl is dobfékes 100-asok (ami ugye MB eredetileg, de átalakult...) valamint (off) 2101-es zsigulik 2105-ös kocka kasznival, volt Fiat és lett Zastava mutatványos társaival, párhuzamosan az Opel Kadettből "átalvázszámozódott" kasznicserés (?) Daewoo Racerrel és stb. Nem újdonság, és a legtöbb akkor törvényes eljárás volt. Tudom, sokan - még ha nem is írják le ide- de azt mondják, hogy ez hülyeség amit leírtam. Nyugodtan, szíve joga mindenkinek. Pár órát-napot-hetet töltöttem már el NKH-nál, MRFK-nál, Kormányablakban stb hasonló események kiderítése - rendbetétele kapcsán.  Régen is megvoltak ezek az átalakulások, és most is megvannak. Csak más jogi és technikai formációban.