opeter70 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66964

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretnék kérni, mert már minden ötletem elfogyott, hogy merre keressem a hibát.

Az autó egy 2002-es 1.4 16V Thalia.

 

Kb 1 hónapja azt kezdte el csinálni, hogy alacson fordulaton (2500 rpm alatt), nagyobb gázadásra elkezd dadogni, rángatni és teljesen elmegy az ereje. 2500-as fordulat felett viszont megy rendesen, jól húz a motor.

 

Elvittem szerelőhöz, aki a hibakód kiolvasás után katalizátor és hátsó lambda szonda hibát állapított meg.

Nosza, kicseréltem a katalizátort (egy vagyonért), a szondával együtt, de "természetesen" a hiba nem szűnt meg.

Innentől kezdve hibakód már nincs, a szerelő is csalálgatni tudott és az injektorokra gyanakodott. Elvittem egy injektor szakműhelybe, ahol ultrahangos tisztításnak vetették alá az injektorokat.

Utána némileg javult a helyzet, azóta már "csak" 2000-es fordulat alatt torpan és dadog. :(

 

Ezután vettem egy bontott (garantáltan működő) injektor sort, hátha valamelyik injektor hibás.

Természetesen ez sem oldotta meg a problémát, a hibajelenség maradt.

 

Ekkor jött a következő ötlet, hogy a gyújtótrafókat kellene megnézni.

Vettem 1 db gyújtótrafót és végigcserélgettem egyenként az összeset, de a hiba nem szűnt meg.

 

Tehát most itt tartunk, hogy a szerelő "találgat", én meg már kicseréltem a fél autót szinte:

Katalizátor

Lambda szonda (hátsó)

Injektorok

Gyújtótrafó(k)

Gyertyák

üzemanyag szűrő

 

Az autó továbbra is rángat, torpan nagy gázadásnál 2000-es fordulat alatt.

 

Van esetleg valami tanács, vagy ötlet hogy mit nézzek még meg?

Esetleg már azzal is beljebb lennék, ha tudnátok ajánlani egy olyan szerelőt, aki nem csak találgat, hanem van normális diagnosztikai műszere amivel meg tudná állapítani a hibát.

 

Köszönöm!