István Gyuri Creative Commons License 2017.05.22 0 2 47126

jbaal: A balesettől független késések szerintem simán abból adódhattak, hogy a villamos menetidejét adták a buszoknak a keringéssel együtt

Összességében egyébként (most az estit látva) nem vészesen menetidő-hiányos, sőt befelé néhol sok is a menetidő, de kifelé a Bajcsy-Centrum távolságra 2 percet adnak, ami nyílegyenes OK, egyébként még este is 4 perc, utána is a Centrum-VR is elég szűk 2 percre, most este is minden 3-4 perc késéssel ér a VR-höz (majd, amikor SV-re lesznek állítva lámpák, nyilván ez a késés csökkenni fog). Utána viszont van egy Gimnázium-LÁEV 2 perc, ami meg nonszensz, ezt lehetne "nulla" percre venni (amit a rendszer fél percnek kezel).

KI irányban a Búza térre bekanyarodik az útvonal a térképen, a segédpontok vélhetően rosszul lettek felvéve...

Visszafelé a FM-AM-ra 0-1 percet adni érthetetlen (körforgalomból kijönni is kell 1 perc...), aztán 2-2 perc a Zentáig...Károly-Gyula 2 perc, ami inkább 0,5 perc, és nem is csoda, hogy mínuszba került már itt a busz.

VR-Centrum 1 perc, ami a térkép szerinti Arany János utcán keresztül is necces, de most látom, hogy az Uitzon megy a pótlóbusz... Nem értem, hogy ilyen részmenetidők kapcsán mire gondolt a művész...

 

pótló: A tegnapi (vasárnapi) szóló 35-ösre már megint -még mindig- nem lehetett felférni

Milyen napszakokban van ilyen, melyik szakaszokon? Jó eséllyel nincs szükség csuklósra egész nap, lehet, hogy elég lenne egy kis sűrítés a kritikus időszakban (vagy lehet, hogy csak más viszonylatokkal kellene jobban hangolni, hogy egységes terhelés legyen).

 

Nem vagyok a cég alkalmazottja, ezáltal a belső infókat sem látom anélkül pedig nehéz lenne bármilyen megoldáson gondolkozni. De az biztos, hogyha hajnali 1-kor már tudták, hogy reggelre nem lesz ebből villamosközlekedés, akkor talán kevesebb menetkimaradásokkal is lehetett volna próbálkozni.

Talán... Talán lehetett volna kevésbé durván véleményt nyilvánítani, hogy „amatőr” volt a megoldás...

Leírtam, hogy 20 pótlóbuszt kb. hogyan lehet kb. összevarázsolni ennyi idő alatt, szerintem kb. ez is történt a gyakorlatban, alapvető szakmai hiba ebben szerintem nem történt.

 

Minden egyes hétvégi villamospótlásnál egyre ritkább a menetrend.

Ha a korábbi utasszámokhoz igazítják, akkor elfogadható.

Pesten is jellemző, még egy többhetes pótlásnál is, hogy menet közben ritkul a pótlóbusz, tehát ez még önmagában nem feltétlenül hiba.

Ha jellemző a zsúfoltság, akkor problémás a követés. Az 1:1-ben pótlástól a picit sűrűbb felé ellépni a csatlakozási rendszerek miatt nem túl szerencsés, ilyenkor adott esetben érdemes bevállalni, hogy néhány megállón át zsufi legyen, mint hogy a csatlakozások ne stimmeljenek.

 

DMR busz: A reggeli csúcs az ami durva, ott gyakran 45 perc is kell, míg az 1-es megteszi a Majális-park - Tiszai pu. útvonalat, de gondolom ezt az MVK is tudja, és a fordák úgy vannak számolva, meg a menetidő is ehhez van tervezve.

A valósidőben oldalon megnézheted, hogy mennyi menetidőt „terveztek”. MP-ból 6:30-7:45 között egységesen 38 percet... A reggeli csúcsban egy belvárosi vonalon ennél finomabb felbontásra lenne szükség. 6:30-kor jó eséllyel sok a 38 perc (és itt is borzasztó részmenetidők vannak... Avar utca-Örs utca három perc!! Aztán Szent Annáig még 2x2 perc, majd Dózsa-Petőfi tér-Szeles 1-1 perc... Azt hiszem inkább nem böngészem tovább a részmenetidőket...)

Előzmény: jbaal (47118)