Jujj, elnézést, valóban, eredetileg mindenféle NEM310-eket kezdtem el nézni, de a két válasz összekeveredett a fejemben, így Neked ment a V63-017-nek szánt válasz :)
Neked végül azért nem válaszoltam, mert reggel nem volt időm kibogarászni a különféle szabványokat. A lényeg, hogy a FREMO szabvány alapvetően
- "NEM szerinti" kerekeket emleget (ez a klasszikus NEM310-et jelentené), illetve
- lehetőség van "RP25 szerinti" kerekeket is használni.
A fentiekhez megjegyzések (amiért az idézőjeleket is használtam):
1.) Érdekes módon az Általad linkelt Fleischmann-kerekek nagyobb karimával (1,3mm) rendelkeznek, mint amit a NEM310 megenged (1,2), ez elvileg azt is jelentené, hogy már egy közönséges 2,1-es sínen sem közlekedhetne. Ami fura. A Fleischmann nagy gyártó, tehát elképzelhető, hogy az a 0,1mm a gyakorlatban nem okoz gondot, és ezért hányt fittyet a NEM310-re; alternatíva, hogy csak szimplán a Märklin pizzaszeletelő-kerekei voltak rossz hatással a Fleischmannra :)
2.) Bár a modulok nagy része úgy készül, hogy azon elmehessenek a NEM310 szerinti kerekek, vannak olyan modulok is (pl. a FREMO:87 szerinti modulok), ahol csak "RP25 szerinti" kerekekkel lehet közlekedni. Én úgy tapasztaltam, hogy nem szokás RP25-ös modulokat fővonalakba berakni, inkább csak szárnyvonalak, ipartelepek épülnek ilyenekkel. Így elvileg a NEM310 rendben van.
3.) A FREMO mindenhol "RP25 szerinti" kerekeket emleget. Számomra nem tiszta, hogy ez mit jelent: RP25 code XX (itt mennyi lehet az XX?), esetleg NEM311.1 is elmehet?
Bár van egy sanda gyanúm, hogy a gyakorlatban nem a NEM311.1-kontra-RP25 a legnagyobb probléma, hanem mondjuk egy akármilyen Fuggerth-Csörgő felbukkanása...
Na majd ha valaki beszédesebb FREMO-guru olvassa, talán válaszol :)