Ricsard001 Creative Commons License 2017.05.10 0 0 29148

Sziasztok! 

 

Kaptam már tőletek pár hasznos tanácsot a rotációs kapa kiválasztásához, most a beüzemeléshez és az üzemeltetéshez is kérek egy kis segítséget. 

 

A típus Oleo-Mac 197 RK. Az összeszerelés simán ment, bár ahogy az utóbbi években szinte minden egyes nagyobb gyártó használati útmutatójánál úgy itt is hagyott kívánnivalót maga után a nyomtatvány. Kicsit trükkös volt a beüzemelés, mert nem mellékelték a kuplung után állításának az útmutatóját, így indítás után csak a motor ment, a kapák nem. Kis telefonálgatás és a probléma meg is lett oldva. 

 

A következő kérdéseim lennének:

 

1: Sebességváltás után a kuplung kiengedésekor erősebb, éles, csikorgó hang hallatszik, a fokozatot szépen veszi, mennek is a kapák, de nem akarok kárt okozni a rossz kuplungolással. Van amikor szinte hangtalanul indítja a kapákat, de mivel épp csak túl vagyok a beüzemelésen még nem sikerült kitapasztalnom hogyan lehet legjobban, legkímélőbben elvégezni ezt a műveletet. Mivel a kuplung-bowden feszességét én magam állítottam be, ezért akár ennek is lehet köze a dologhoz.

Ahogy jelenleg indítom a gépet: Gázkar félgázra állít, üresbe kapcsol, bekapcsológomb On állásban, benzincsap megnyit, szívatóra tesz, beránt, szívató visszakapcsol, kapcsolom a megfelelő sebességfokozatot, gázkar félálláson marad, kuplung behúz, kapatagok indulnak. 

Azt figyeltem meg hogy ha a gázkar félállásnál kisebb álláson van, hajlamos a kuplungkar behúzásakor lefulladni, főleg 2-es sebesség fokozatban. Mi lenne a helyes indítási mód?

 

2: Ugye a kapatagok, elől lévő járókerék stb. csapokkal vannak rögzítve, és sok helyen lemezborítás van, eléggé hangos a rotációs kapa, és ez mechanikai zörej, a motor simán és egyenletesen zümmög, tehát nem motorzajról van szó. A többieknek is feltűnt hogy jóval zajosabb ilyen téren mint a korábbi kapáink. Ezzel kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? Összeszereléskor a meghúzandó csavarokat megfelelően meghúztam, de minden egyes csavart nem néztem át amit gyárilag meghúztak. Lehet valahogy ezt a zajt csökkenteni? Gumialátét, ilyesmi esetleg? Magas fordulatszámon, teljes gázhoz közel érezhetően rezonál a burkolat. A pontos helyét nem tudtam meghatározni még. Érdekelne hogy másnak is volt ilyen megfigyelése, vagy csak nálam jelentkezett ez a rezonancia? 

 

A segítséget előre is köszönöm!