amper_vadasz Creative Commons License 2017.05.06 0 0 29118

Rotációs kapák zömében 2 ... 5.5 Le motorokkal vannak szerelve, zsopek68 motorja erősebb 8 Le-s.

Motor és a kuplung+csigahajtás között itt még van egy ékszíjas felező ( nyomatékváltó ) is..

 

Nekem is van több típusú felezőm a pici 55-ös pörgős motorú Robin.

Termetes krumplikiszedőt, kb. 80cm széles sarabolót, 130cm széles rögtörőt hajt meg a pici 49cm3 2T motorja, ami csak 2.7Le gyárilag...

Ha valaki nekem 20 évvel korábban elmondja, hogy milyen adapterekkel dolgozik egy 55-ös, valószínű kinevetem, hogy ugyan már, ez képtelenség.

 

Ezt csak azért írtam le, hogy egy 8Le-s B&S motor felezővel tekintélyes nyomatékot szabadít rá a felező utáni kuplungra és csigahajtásra, amit nem szabad lebecsülni.. Nálam pl. pont a megnövekvő nyomaték miatt a kuplung még a felező előtt van a főtengelyen, és a röpsúlyos kuplung kicsit másképpen viselkedik, mint a ti esetetekben... Az alapjárati fordulat emelésével a kuplung pofákat helyén tartó rugókat legyőzi a centrifugális erő, a pofák sugár irányba nyitnak, a kapcsolóharangba némi csúszással záródnak a ferodolos betétek, a hajtás létrejön.

Ha jól értettem az eladó bácsi elindította a hideg motort, majd a fordulaton pörgő motorra zárta a kuplungot... egy 8Le-s 4T motor alapjáraton is szép nyomatékkal rendelkezik, nem hogy "felező után" és még fordulaton.. Szerintem ettől robbant szét a bronz kerék. Ha lágyan kezeli a kuplungot, lassabban ébred a tekintélyes nyomaték is, autó kuplungpedálról sem szoktunk leugrálni, különben lefulladás lesz általában belőle..

Előzmény: janijani (29115)