ádibébi Creative Commons License 2017.05.01 0 0 121170

Oké asszem megvan mit értettem félre.

 

Szerintem a 95 és 115 közötti egy liter különbséget nem az 5-ös vagy 6-os fokozat okozza, hanem maga a tempókülönbség. Szerintem a motor belső súrlódása elég csekély ahhoz, hogy emiatt ne legyen számottevő "rezsidíj-különbség", attól, h azonos sebesség tartásához 2000 helyett 2500-at forog, önmagában nem fog érzékelhetően többet enni. Gondolom ez elsősorban a nyomatékmaximum sávjában igaz, elvileg a motor ott a leghatékonyabb, abban a tartományban a legnagyobb a kinyerhető teljesítmény és a saját belső súrlódás aránya, vagy itt a legkisebb a hatékonysági veszteség, vagy ilyenek. Ki lehet ezt próbálni egyszerűen, mész 90-nel 4-ben, 5-ben, és 6-ban, tempomat, ugyanott, és a szél se fújjon. Kb ugyanaz lesz a pillanatnyi fogyasztás, max 1-1 deci eltéréssel. Amíg nincs 1500 alatt eröltetve, és nem tolod a nyomatékmax fölé a fordulatszámot, addig a fogyasztást alapvetően a légellenállás meg az egyéb futómű, gumi, stb súrlódások befolyásolják, a motor fordulatszáma nagyságrendileg kisebb mértékben. Az embert szerintem az keveri meg, hogy látja, amint 30 fölé ér a mutató kettesben, hogy egész durva pillanatnyi értékeket mutat a kijelző, aztán ahogy leváltunk, szebbek a számok. De ez szerintem csalóka, mert nem tartott sebesség van. Ha bírnánk egyhelyben tartani a patát, és valóban nem nyomnánk gyorsításig a pedált, csak tartáshoz, kettesben is lejjebb jönnének a pillanatnyi értékek. Azt is vicces megfigyelni, hogy amikor én tartom a tempót egy szakaszon, és úgy látom, nincs gyorsulás, mert szinte nem mozdul a mutató, aztán rálököm a tempomatot és elengedem a pedált, lejjebb jön 2-3 decit simán a pillanatnyi. Van ilyen, amikor észlelhető gyorsulás nincs az adott 5-10 mp-es időtávon, de lenne egy kevés, ha kivárnánk, és az pont az a 2-3 deci plusz, a tényleges sebességtartáshoz képest. Mondom, szerintem.

Előzmény: Smíró (121166)