Ez a 7 mm-es újkori profilmélység már néhány éve megfigyelhető.
Most érkezett egy nagyobb szállítmány gumi, itt vannak egy karnyújtásnyira, úgyhogy kimentem, és végigmértem őket.
Az alábbi gumikból vannak szettek:
225/45R17 Vredestein Ultrac Satin, 175/65R14 Vredestein Quatrac 5, 225/55R17 Hankook K125, 165/60R14 Nexen, 185/60R15 Vredestein Sportrac 5, 185/65R15 Vredestein Sportrac 5, 205/55R16 Vredestein Sportrac 5
Az alábbi mintaárok-mélységeket mértem, emelkedő számsorrendben: 7.6 mm, 7.7 mm, 7.9 mm, 8.0 mm, 8.0 mm, 8.0 mm, 8.1 mm.
Azt az egyet mondom meg, hogy a 8.1 mm-et a Quatrac 5-ösnél mértem, ez ráadásul ezeréves topiktársunkhoz, Paddyjoe-hoz kerül, ő tehát ellenőrizheti a mérés pontosságát.
Pár tanulság:
- egy szetten belül a gumiknál mindig ugyanannyi volt a mintaárok-mélység
- a mintaárok-mélységet nem is olyan könnyű megmérni: több ponton mérve többféle értéket is kaphat az ember. Én a középső mintaárok közepén mértem több ponton, és a legmagasabb értéket jegyeztem fel.
- mivel itt tized millimétereket mérünk, a mérőeszköz pontossága nagyon is fontos. Én egy 10 dolláros alibabás cuccot használtam. A napi munkára kiválóan alkalmas (ezzel számszerűsítjük a műhelyben, ha egy gumit már cserére javaslunk), de amikor a tizedmilliméterek is számítanak, akkor azt lehet, hogy pontosabb kalibrációval kellene mérni.