csabika11 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 38590

Én is jártam már így: néhány évvel ezelőtt egy betontuskóból kiálló vas kerítéscsonkba toltam bele a fűnyírót. Az eredmény: a főtengely elgörbült, a kés meg összegyűrődött, a szimeringen keresztül meg szivárgott az olaj - na nem nagyon, csak annyira, hogy a javítás után is mindig kissé olajsáros volt a gép alja. A fűnyírót elvittem egy kerti gépszerelőhöz Érdre, aki állítólag tengelyt is tudott egyengetni. Talán egy tízesből én is megúsztam az egyengetést, de új kést kellett bennem és mint írtam a szimeringen keresztül szivárgott az olaj. Az egyengetés nem sikerült valami jól, mert enyhén rázott (ütött) a gép. Ezt követően magam álltam neki az egyengetésnek, hasonlóan, mint a lenti videóban (sok ilyent lehet találni a neten). Kicseréltem a szimeringet is, így megszűnt az olajfolyás. Ebbe a motorba még betettem kb. 200 üzemórát, tavaly év vége felé kezdett el enyhén füstölni. Amikor levettem róla az üzemóra számlálót, az 312,6 órát mutatott. Ezt a motort én használtan szereztem, korábbi gazdája több évig használta. A 312,6 órát magam tettem bele, én szereltem rá az üzemóra számlálót, nulláról indult. Kíváncsi voltam rá, hogy egy Briggs Q4 motor mennyit bír, ugyanis a legenda szerint a kis Briggs motorok - mint ez is /148 ccm/ max 200 üzemórát bírnak.  Ehhez képest ...

 

Ja és a videó:

https://www.youtube.com/watch?v=wjSZu2hlmsk

https://www.youtube.com/watch?v=KDES2USZd8U

https://www.youtube.com/watch?v=CWJG9Rp5vZI

 

A hozzászólásommal nem azt akartam erőltetni, hogy így csináld, sőt nem is javaslom ezt a módszert, de én úgy voltam vele, hogy mielőtt még kidobnám a motort, adok egy esélyt neki - és bejött. :)

Előzmény: leoka1970 (38587)