Centirozás után a súlyok mennyiségéből lehet következtetni a felni állapotára?
 
Nem.
 
 
Vagy úgy általában mennyi gramm súly után mondjuk,hogy "sok súly kellett rá"
 
 
Nincs ilyen ökölszabály.
 
1) Ha a felni deformált, azon nem több súllyal kell segíteni, hanem javítással.
2) Ha a felni nem deformált, de szokatlanul sok súly kellene egy pontra, akkor a gumis inkább más pozícióba forgatja a gumit a felnin. Ez gyakran megoldja ezt a problémát.
3) Az ólom eltűnésével (EU-szabály, környezetvédelem) új probléma jelentkezett, az alacsony fajsúlyú keréksúly problémája. A centrírozógép megmutatja, a kerék melyik pontjára mennyi súlyt kell tenni. Mivel a keréksúlyok 5 grammos tabletták, 30 grammhoz 6 db ilyen súly kellene. Mivel a 6 db súly kb 6 cm hosszú, a csík két vége messzebb esik a megjelölt ponttól, így "kevesebbet ér" a névleges 5 grammnál, azaz több súlyt kell használni. Tehát a gép 30 grammot kér, de a valóságban 40 gramm fogja kiegyensúlyozni a kereket.
4) Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a mai centrírozógépek két pontot adnak meg, egyet a külső oldalon, egyet a belsőn.
5) ..... de sokan irtóznak a könnyűfém felnire kívülről ráütött súlytól, és inkább a küllők mögé kérik a külső oldali súlyt is - de ez megint befolyásolja, mennyivel több súlyt kell feltenni. Innen lásd 3-as pont.
6) De mivel tudom, hogy mindenképp számot akarsz hallani: kerekenként összesen (külső-belső oldalon együtt) 60-80 gramm súly felett már valami gebasz van, legalábbis ha nem lehet elforgatással sem leszorítani 50 gramm alá.