kadár Creative Commons License 2017.04.18 0 0 25248

VÁRI BUSZUNK KRÓNIKÁJA. Évtizedekig halogatták a ronccsá málló tragacsok felváltását elektromos járművekkel. Aztán egy szép napon protokolláris eseményhez hapcsolódva előkerültek a török járművek. A világon egyre több helyen tiltják ki a belvárosokból a diesel motorokat, ezeket viszont sajátságos ötlettől vezérelve környezetbarátként jelentette be a közlekedési társaság. Aztán mégis érkeztek elektromos buszok, hazánkban készült kínai járművek, amik vidáman eregették a bizonyára környezetbarát, sűrű füstöt, mert kiderült, a fűtést olajkályhákkal oldották meg. A környezetszennyezést enyhitette, hogy a buszok nagy része rendszeres javításra szorult. Egyéni méretei miatt a 16-os fordulójába sem fértek be, ezért a Széna térig kellett járniuk a visszaforduláshoz. Ezt nem a 116-os piaci járat olcsó, de hasznos bővítésével oldották meg (ha már amúgy is tovább kell haladni), hanem a forduló költséges átépítésébe fogtak.

Az utóbbi hónapok meggondolatlan intézkedései váratlan gyorsasággal megoldódnak: a vári irodanegyed kiépülésével ugyanis minden buszforgalom megszűnik, a legújabb elképzelés fedett mozgólépcső építése a Palota úton.

Még szerencse, hogy a legfrisebb kormány-nyilatkozat szerint:”Mi soha nem szórjuk az adófizetők pénzét.”