Törölt nick Creative Commons License 2017.04.12 0 0 136577

Ezt kéne megcsinálni 6x6-os autóbeállónak, nagyából ki is számoltam.

A szelemenek maradhatnak 15x15-ök, de össze kell kötni őket két vonógerendával, hogy a szarufák nyomása idővel nehogy kifordítsa a szelemeneket. Ezt barnával jelöltem, az lehet akkár két vasrúd is, ami átfúrja a szelemeneket, min. fi12-es egy nagy vasalátéttel és anyával rögzítve a külső felénél a szelemeneknek.

Az élszarufák 7.5x15-sek, a többi szarufa 5x15-ös. 

Az alapja négy 5ox5ox9o cm-res betoncsutak, amire le van kötve a négy oszlop, egy-egy vaskonfekcióval, min, M12-es menetes szárral rögzítve a oszlophoz, átfúrva, 14 cm-re az az olszopok aljától (U alakban meghajlított 7ox7-es laposvas 2oo-16o-2oomm). Kb. 1o cm meg kell emelni az oszlopokat az alap felső síkjától, hogy tudjanak szellőzni. Ezt egy 1.5 colos csővel szoktuk megoldani, ami be van betonozva (betonacék pipákkal) 4ocm a csutakba, azt vízbe vágjuk és ráheggesszük a U alakú laposvasat.

Kármikat kell készíteni a hónajkötéseknek és a szarufáknak is. 

Anyagszükséglet:

oszlop 15x15- 3m- 4 db.

szelemen 15x15-6m- 4 db.

vonógerenda 15x15-6m- 2db.

Hónajkötése 15x15- 1.5m- 8 db.

Élszarufa- 7.5x15- 3.7m- 4 db.

Szarufák- 5x15- 3.4m- 8 db.

               5x15-2.6m- 8 db.

               5x15- 1.8m- 8 db.

               5x15-  1m- 8 db.

Rá kell számolni 15cm vesztességet a szarufákra a szabásnál. 

Minden szarúfát egy 22ox8-as Fischer csavarral kell rögzíteni felűlről a szelemenekbe. Az élszarufa és a szarufa illesztése egy 12ox8-as  Fischer csavarral tőrténik, srégen becsavarva. A Fischer csavarokat elő kell fúrni, de nem végig. 

A vonógerendáknak a szelemennel való ilesztéséenél nem szadad csapolni (mert meggyengítjük a szelement), csak egy laposvas pántot kell keszíteni U alakban, amit menetes szárral kell rögzíteni a vonógerendéhoz, azok csak húzásra vannak terhelve. Jó ács meg tudja oldani csapolva is, fecskefarok csapolással: 1rész a szelembe 2 rész a vonógerendába. 

Előzmény: TucatnevűAdam (136575)