segélyvonókészülék Creative Commons License 2017.04.06 0 1 436256

Nem csak a németek.

A gyakorlatban azonban vajmi kevésszer fordul elő, hogy a forgalom élne ezzel a lehetőséggel, pedig nem csak tábla van, hanem már az analóg rádión is "gyorsabban" és "lassabban" üzenet, utasításilag szabályozott jelentéstartalommal, de pl. a bundesznak van már pilot-projektje automatikus GSM-R sms-re is, azaz a rendszer maga számítja, hogy meddig, és mennyivel érdemes menni, vagy tudatja, hogy mikorra kell hol lenni, hogy megállás nélkül mehess. Ehhez a forgalmistának egy kockát kell a vonat "adatablakában" kipipálnia, ez már komoly ellenszél (fáj kettőt kattintani, az rengeteg meló), illetve az üzemi tanács támasztott teljesen ostoba aggályokat ezzel szemben, ami miatt most csúszik az ügy.

Konklúzió: jó ezt egyelőre ráhagyni a masinisztára, az se akar sárgáról a másikra fűrészelni.

Bundesz kottában egyébiránt van egy megengedett, és egy energiatakarékos sebesség (szakaszonként). Utóbbi rendszerint normál viszonyok közepette elegendő (sőt) a menetrend pontos tartásához. Nyilván ehhez jön a tapasztalat, a vonalismeret. Elég jól működik.

És a proaktív vezetés, ha tudod, hogy lassújeles, vagy egyéb tényező játszik, akkor gyűjtesz egy kis mínuszt, hogy legyen mit eltökölni a sárga táblák közt, vagy péntek délután az utascserével.

 

Á, túl lett dumálva, józan paraszti ész, csak hagyjuk érvényesülni!

Előzmény: nazareth (436254)