Pálinkás Alex Creative Commons License 2017.04.06 0 2 136880

Csapágyas kérdésedre több dolog is felmerült bennem:

Ha a kertész, vagy a gépész szót ker-tész és gé-pész szerint válasszuk el, akkor a csapágy szót miért csap-ágy bontással válasszuk el? Borász az bo-rász! 

Ha valaki tudja a választ, ne tartsa magában, mert érdekel.

 


Anno én is gondolkodtam a csapágakon, és meglepő képeket találtam itt a fórumon, hogy nincs benne görgős csapágy és mégis jó.

Viszont ha már csapágy, akkor legalább 2 db kellene. A tengelyt merőlegesen tartaná.
A propeller csak belelóg a cefrébe, azaz alul nem lenne tartó tengely támasz.

A kupolára/dómra az egyik csapágyházat rátenném fixre. Vízszintesen. (3db dómra ráerősített kiálló tartó csavar segítségével.)

3-4db távolságtartó jönne fel a csapágyháztól. A távolságtartó adná a merőleges rúdtartást.
Majd egy másik csapágyházhoz kapcsolódnának a csapágytartók.

Úgy mint a fünyíró motor, vagy hajdúsági mosógép-centrifuga motor alumínium háza. Azaz két csapágy, csapágyházzal egymással szemben és 3 db távolságtartó. Csak éppen nincs benne a motor mag része, sem a tekercse.
A 3db távolságtartó hosszát a kupola dőlésszögéhez kell igazítani.


Felső csapágyház felé rátenném a motort. (távolságtartóval hogy a motor tengelye és a felső csapágy között legyen pár centi.)

A motor tengelyét és a propeller tengelyét csavarozható kötéssel kötném össze. (a motor bonthatósága miatt)

Mivel a propellert a tengellyel is le szeretnénk néha venni, és nem akarjuk a két csapágyon megszorult tengelyt kirángatni, ezért a dómon belül a propeller tengelyt is bonthatjuk. (a tengelyt és nem a propellerrészénél.)
Azaz egy vastagabb cső, amit ráhúzunk az elvágott tengelyre és csavarral, de inkább tüskével rögzítjük. (vagy az alsó tengelyre fixen ráhegesztjük a csövet és fentebb rögzítjük.)


Le akarom venni a motort?
A motor tengelyénél kicsavarom a csavart és két motortartó csavart kicsavarok és levehetem.

 

Le akarom venni a propellert?
A dómon belül oldom a kötést.

 

Ekkor maradt a dómon két csapágy, közte egy tengely darabbal.
Annak függvényében, hogy hogyan rögzítettük fel a dómra az alsó csapágyházat, ez is bontható.

 

Legkönnyebb, bontott, kedvező árfekvésű 12V-os motor jó szolgálatot tesz.

Minden levehető, cserélhető, fejleszthető.


Remélem ötletelésben tudtam segíteni. A profi fémesek pedig kijavítják ha valamit rosszul írtam.

Előzmény: raczno (136865)