etomcat Creative Commons License 2017.04.03 -7 0 111265

> Mert drága. Mert drágább. Drágább létrehozni. Drágább fenntartani.

 

Hát, egy másik szocializmus örökség nagyvállalat egészen másként tudja:

"A MÁV 2005. évi vasúti vontatási teljesítményéből a dízel vontatás 14,5%-ot teljesített, de ennek összes energia-költsége nagyobb volt, mint a 85,5%-os arányú villamos vontatásé!"

 

Ez brutális különbség, de logikus, mert Pakson magától hasad az atom a Barátság vezetéken behozott szénhidrogénhez képest, a szélturbinák maguktól forognak a Kisalföldön - továbbá az áramot nehezebb ellopni a felsővezetékből.

 

(Dízelmozdonyok gyakran megálltak bokornak álcázott téesz-traktorok mellett és az így keletkezett hordónyi hiányt azzal indokolták, hogy túlemelt ívekben haladva a tágulási tartályból sok olaj elfolyik... Gondolom ugyanezen témára van BKV-s népmese is csuklós busz -> Octavia TDI viszonylatban?)

Előzmény: trizs77 (111251)