> Mert drága. Mert drágább. Drágább létrehozni. Drágább fenntartani.
Hát, egy másik szocializmus örökség nagyvállalat egészen másként tudja:
"A MÁV 2005. évi vasúti vontatási teljesítményéből a dízel vontatás 14,5%-ot teljesített, de ennek összes energia-költsége nagyobb volt, mint a 85,5%-os arányú villamos vontatásé!"
Ez brutális különbség, de logikus, mert Pakson magától hasad az atom a Barátság vezetéken behozott szénhidrogénhez képest, a szélturbinák maguktól forognak a Kisalföldön - továbbá az áramot nehezebb ellopni a felsővezetékből.
(Dízelmozdonyok gyakran megálltak bokornak álcázott téesz-traktorok mellett és az így keletkezett hordónyi hiányt azzal indokolták, hogy túlemelt ívekben haladva a tágulási tartályból sok olaj elfolyik... Gondolom ugyanezen témára van BKV-s népmese is csuklós busz -> Octavia TDI viszonylatban?)