glashuette Creative Commons License 2017.04.02 0 0 162820

"Ezek a klisék ma egyszerű számítógépes grafikai módszerekkel reprodukálhatók, majd a számlapok újranyomtathatók - gyakorlatilag pont ugyanabban a megjelenésben és minőségben, mint anno készültek"

 

Na ez az ami nem igaz. Mindig elcsúsznak valamin, és tudod miért? Mert ez nem restaurálás, mint egy Rembrandt képnél, amit szakértők hada végez, korabeli festékekkel és 30 év restaurátori tapasztalattal a háta mögött, hanem ahhoz képest egy pitiáner üzleti vállalkozás. Tízezer számra viszik Olaszországba a számlapokat ahol a tied csak egy a tízezerből azon a héten, és már csak a nagy számok törvénye miatt is vagy nem középen lesz a felirat, vagy a vonalvastagság nem lesz megfelelő, vagy a szín csúszik el, nagyobb lesz a logó, lehagyják a modelljelzést, mint a fekete Seikódnál, bármi apróság elég ahhoz hogy kézbe fogva ordítson róla, hogy nem eredeti a darab. 100 euróért pont le fogják szarni, hogy olyan legyen, mint az eredeti volt, és tudod mit? én is pont leszarnám. Nem is várhatod el ennyi pénzért a csodát. Mert ezt olyanra megcsinálni mint az eredeti, 100 euróért lehetetlenség, a Népszínház utcában a feléért meg még inkább az.

 

Megértem hogy jobban tetszik a fekete felújított számlapos Seikód mint a foltos fehér. De nem eredeti. És pont. Nagyító sem kell hozzá, mert a felújító orbitális hibát csinált. Megértem hogy örülsz neki, írsz majd egy cikket róla sallala, mindenki boldog.

 

Azt nem értem meg, miért nem egy nem foltos, szép,  eredeti számlapost vettél meg. És ezt valószínűleg nem is fogom megérteni, te majd megmagyarázod, hogy olcsóbb volt vagy akármi, vagy ellenállhatatlan vágyat éreztél arra hogy megmentsd az utókornak.

 

De nem is kell ezt megértenem, te ezekkel vagy boldog, én meg majd veszek tíz foltos helyett egy szépet...

Előzmény: APT (162807)