Egy elveszett fővonal nyomai, ezűttal Hollandiában. Valamikor az NBDS társaság vonala része volt a legrövidebb útnak Oroszország és London között. A társaság központja a Gennep városban volt, itt volt a német - holland határállomás és a fűtőház is.
Ma már csak ez a kiállított Br 94 emlékeztet az állomásra. Bár a '70 - es évek elejéig még volt nyomokban forgalom erre, a határátmenet 1944 - ben megszűnt, ezzel kezdődött a hanyatlás.
A Maas hídja. A háttérben látható közúti hidat az '50 - es években építették, tőle jobbra volt a vasúti híd, amit a '70 - es években lebontottak. A pillérek még megvannak és a töltés is látható jobbra. 1940 május 10 - én egy páncélvonattal elfogalták a hidat a németek, ezzel kezdődött a nyugati hadjárat.
A töltés és egy megmaradt híd. Kicsivel tovább volt egy állomás is, Oeffelt, de a következő egy ritkaság lehetett...
... Beugen https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruispunt_Beugen#/media/File:Kruispuntbeugen2.jpg, https://www.nvbs.com/toon.php?pag=Expo_3 ahol két állomás is volt, hiszen itt keresztezte különszinten egymást (illetve átjárási lehetőség is volt) a NBDS vonala és az állami Venlo - Nijmegen vasútvonal. A baloldali képen a mai működő Venlo - Nijmegen vonal, mint látható itt egy keresztezési lehetőség megmaradt, bár ez inkább csak elméleti. A jobboldali kép nagyjából az egykori híd helyéről készülhetett, az alsó állomás helyére látunk rá. Kb. a kis épülettől balra volt a Németország felé vezető vasút.
Az Arriva Stadlere Venlo felé. Az egykori mellékvonalon ma is van forgalom, a fővonalból annyi maradt, amit a képeken láttunk.
Az előző rész:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140019907&t=9187033