Nem is a mondattal van a baj.
Hanem a termékkel.
Mi a garancia arra, hogy Kossa versenyképes lesz egy olyan termék gyártásával, amit még a Mercedes is a harmadik világban gyártat?
Hol fogja Kossa ezeket a buszokat eladni?
Talán Magyarországon, kormányzati hátszéllel?
Ha csak a kormányzati elhatározáson múlna a dolog, akkor már a Rába is tudott volna itt évi ezer Volvo buszt eladni.
De a kormányzat nemcsak hogy nem támogatta, hanem egyenesen megtiltotta a buszvásárlást a hazai piacon (lásd BKV, MKV, Volán stb.).
Pedig 2018 előtt még lett volna uniós keret, amit a "magyarbuszok" vásárlásának támogatására lehetett volna osztogatni.
2018 után viszont már nem lesz, mivel még a választások előtt mindenféle hülyeségre ki fogják szórni a teljes keretet.
Márpedig ha még az uniós ingyenpénzből sem jutott a "magyarbuszok" vásárlásának kormányzati támogatására, akkor az uniós keret kimerülése után miből jutna rá?
- - -
A kormány és buszgyártók még mindig nem értették meg, hogy a magyarországi buszgyártás nem a buszgyártó kapacitás hiányán bukik meg.
Hanem a versenyképes termékek hiányán.
Ha nem szánnak elég időt és pénzt a termékfejlesztésre, akkor sohasem lesz versenyképes a hazai buszgyártás.