alkotasu Creative Commons License 2017.02.24 0 0 2763

Én is gyakran megbánom, hogy benézek a portálra, mert vagy politikáról szól a cikkek egy része, vagy sületlenségeket írnak le. Az egyik cikkből idézek:

 

"Tételezzük fel, hogy ugrálnunk mindenképpen kell vagy így, vagy úgy, vonattal, gépkocsival, kerékpárral, gyalog, így tipikus nagyvárosba történő ugrálásnak tekinthető egy Vác-Budapest vonatút, város szívéből város szívébe, 34 kilométeres távolsággal. Csodálatosan zavarbaejtő helyzet, hogy ezt a távot mindenféle gyorsvonati felár megfizetése nélkül lehet megtenni a gyakorlatilag gyorsvonatként közlekedő zónázóval (wifivel, utastájékoztatással, klímával), ugyanígy a Berlinből, vagy Prágából érkező EC-kkel is, a díjtáblázatben szereplő 650 forintért, mely a kerekített 35 km-es jegy ára. A kísérleti nyúl aktív korban van, nincsen budapesti BKK-bérlete, teljesárú jegyet vásárol, a komfortra különösebben nem érzékeny, megelégszik a másodosztállyal és e távon kilométerenként 18,5 forintot, azaz 5,9 eurocentet fizet, állomástól állomásig 25 percet utazva. Ugyanezt a távot megteheti Volánbusz-járattal (a külvárosivá avanzsált budapesti érkezési helytől most tekintsünk el) 560 forintért, tehát mintegy tíz százalékkal olcsóbban, cserébe fél órával hosszabb menetidővel, alacsonyabb komfortfokozaton (csúcsidőben az ülőhely kérdéses, menetrendszerűség erősen függ a forgalmi viszonyoktól), vagy személygépkocsival, ahol átlagos hatliteres benzinfogyasztással számolva 2,1 liter benzinnel kell adóznunk a környezetvédelem oltárán, ahol az istenek 735 forintot fognak a kontónkra írni."

 

Nem tudom, hogy hol él a cikk szerzője, vagy ő ajándékba kapta az autóját, és a szervíz és egyéb költségeket is az amerikai nagynéni fizeti...?

Istenem! Bárcsak olyan munkáltatója lennék a cikkírónak, ahol neki sokat kéne kiküldetésbe mennie, és nekem csak a benzin költséget kellene a részére fizetnem. Ő meg vehetné saját pénzen az autóját, és fizethetné a javítási, biztosítási, mosási, és egyéb kültségeket...

 

[Csak zárójelben: ha 40 Ft/km-re becsülöm a személygépkocsi összes költségét, akkor nagyon olcsón számoltam, ez egy régi, jó alkatrészekkel rendszeresen karbantartott autóra igaz, aminek alacsony az amortizációja. (Ennél olcsóbban is ki lehet jönni, de akkor hagyjuk a járgányt lerohadni, és azzal számolhatunk, hogy az út szélén maradunk...)

De ha egy új autóval számolunk, akkor simán kijöhet 60-80 Ft/ km-re (természetesen az amortizációt is rászámolva, mert ugye az is van, csak sokan nem gondolnak rá). És ez nem irreális, mert egy lízingelés, autóbérlés 100-120 Ft/km nagyságrendű költséget jelent, ahol a bérbeadó a saját hasznát is ráteszi természetesen.]