Ezek nem az én vezérlőim voltak.
1. eset (Volvo 940): én tettem be az ecu-t. Ez egy Stag4 Plus volt. A kábelhez adott linkről töltöttem le a sw-t. És talán a drivert is. Sajnos a verziószámokra nem emlékszem, ahogy a linkre sem. Minden ment flottul, angolul. Nyelvet lehetett változtatgatni. Angol, magyar, lengyel, dél-szuahéli, eszperantó, latin.
2. eset (Volvo 740): Stag 4. Nem emlékszem, Eco, vagy Plus. Fenti konfiguráció. Bármilyen nyelv. Ennek mondjuk megvan a mentése, talán van benne utalás a sw verziójáról.
3. eset (Skoda Octavia): SW és driver a hivatalos oldalról letöltve. ECU: Stag4 Plus (!). Csak lengyel!
Egy másik helyen ezt simán olvasták magyarul.
4. eset (második 940-es Volvo) : SW és driver szintén a hivatalos oldalról. ECU: Stag4 Eco. Csak lengyel!
Biztos, hogy nem az ecu tárolja a nyelvet. Csak a sw jelzi ki.
A programban, ameddig csak simán fut a gépen és nincs rácsatlakoztatva a Stag, simán lehet változtatni a nyelvet. Vagy 20 félét lehet kijelölni. A program azonnal átvált. A menük, feliratok, minden. Tehát a program tárolja a nyelvet. Amint létrejön a kapcsolat az ecu és a sw között (ecu és kábel között), a rengeteg nyelv eltűnik a listából, kizárólag a lengyel marad.
Talán az újabb sw észreveszi, hogy utángyártott a kábel; mondjuk a vezérlőben egy speciális bit nincs bekapcsolva, mittudomén, amit a program ellenőriz. Csak találgatok.