Cyberworld Creative Commons License 2017.02.21 0 0 6456

Én sem vitatkozni akarok, de nálam a kreszt betartva annyit jelent, hogy nem mentem gyorsabban, mint amit a kresz és a táblák előírtak, nem azt, hogy fent tartom a forgalmat.
Szlovákiában nem is lehet gyorsan menni, mert nagyon erős a rendőri jelenlét, néhol minden második faluban radar volt (ráadásul a tényleg veszélyes helyeken radaroznak, iskola, bolt, játszótér, gyalogátkelő, veszélyes kereszteződés stb.).
Tehát lakott területen belül óra szerint 55, kívül útállapottól függően 70-100.
És  ott is vannak olyan utak, amin ha 90-et mennél, akkor szétrázná a kocsit (és/vagy olyan kanyargós, hogy nem is lehet), de ezeken a helyiek sem száguldoznak ám...
Ennyit a forgalom fenntartásáról :)

Most 6.5-ön áll a mérő, 1-2 km-es ingázásokkal, meg pár hosszabb, 20-40 km-es úttal, téli gumival.
Tapasztalatom szerint nem sokat csal a kiírt és a valós fogyasztás, legalábbis nálam.
Azt mondjuk nem kell elfelejteni, hogy az én kocsim németországi, pl. van benne ESP is, mert ott már kötelező volt 2007-2008-ban is. A magyarországnak szánt kocsikban akkor még nem volt.


Avagy mi a forgalom fenntartása:
Most szombaton mentem a régi 86-oson két falu közt és egyszercsak nekiálltam fékezni, és fenntartani a forgalmat :)
A mögöttem gyorsan közeledő autós erre rám villogott és kb. 120-al elkerült. És belerohant egy az úton átfutó őzcsorda közepébe, dőltek az őzek mint a tekebábuk, kocsi az árokban kötött ki fullra összetörve, én meg hívhattam segítséget. Persze a vadveszély tábla kint, erdő az út mellett közvetlenül, szinte mindig látni a környéken őzet.
Érdemes volt hajtani, M-es rendszámú új kocsi volt.

Előzmény: tbb5 (6454)