névtelen Creative Commons License 2017.02.19 0 0 300792

"Valóban igazad van, olyan kényelmetlen leszállni egy peronra, aminek a másik oldalán (kb. 5 méter kemény séta) fel lehet szállni a másik viszonylatra."

Nem, ez az átszállás nem versenyképes. A 9-es felesleges, magába forduló hurka és a végállomáson történő átszállás nem versenyképes és nem is használja így senki.

 

A város irányában ráadásul van a villamos is, van a busz is, és a 9-es megállója messze van.

Sem a 151-es végállomási megállója nem versenyképes (van, hogy 2-4 lámpaváltásra jut át a busz), így mindenki a .. utcánál száll át. A végállomásra a busz gyakorlatilag üresen megy be.

 

"Jó lenne eldönteni, hogy akkor a villamost, vagy a buszt gyorsítsuk"

Ez - szerintem - részletkérdés.

 

"Mellesleg a KöKi-ig hosszabbított 9-es több kérdést is felvet, hiszen gondolom ebben az esetben a 151-es is KöKi-ig rövidülne. Nevezetesen KöKi-n hova tennéd ezt a két sűrű és forgalmas viszonylatot, amikor már most is alig fér el ott az a rengeteg busz?

További kérdés, hogy a 151-es által megadott kapcsolatokat a Gyömrői úttal és különösképpen a gyógyszergyárral elveszed, ami elég sokaknak egy plusz átszállás, tehát rosszabbat teszel."

A teljes visszavágás nem járható, azonban azt látni kell, hogy a Gyógyszergyár felé a 9-es az egész városból ad kapcsolatot és 151 pedig Csepel és Erzsébet felől, tehát több embernek jó a 9-es. Ám, ezzel együtt sem lehet elvenni teljesen a 151-est. Teljesítményben a 9-es Kökire vezetésnél a Szt. László téri hurkot ki lehet hagyni (a villamosok ezt kiszolgálják), ezzel félig meg is van a teljesítmény a Kökire, ráadásul értelmes módon, nem egy önmagába záródó hurokban.

A 151-nél van, akinek hasznos is lenne, ha közvetlen a metróhoz megy be a busz, nem pedig a külső megállóba, de persze van, akinek a közvetlen járat a hasznosabb. Így a 151-est megfelezném (a kora reggel és a késő este kivételével), a fele továbbra is menne a Gyömrőin, a másik fele viszont Köki. Ezzel (nem számoltam utána), de kb teljesítményben ki is jönne. Még nem teljesen alakult ki az ötletem..

A hely húzósabb kérdés, itt amire gondoltam, hogy lehet-e összekötni járatokat úgy, hogy a kökin túlmenjen, azonban a metró elérése ne romoljon (mint most a 151-es a külső megállóból érhető el).

 

[a 185-117]

"Hogyan szerveznéd át a két viszonylatot? Mert ötleteket rengeteget olvastam már, csak egy éppenséggel egyik sem vette figyelembe a valós utazási igényeket."

 

Erre nincs még kialakult ötletem, inkább pontok vannak, amin gondolkodom:

- A 185 Kőrösi Cs. szakasza felesleges, mert a villamosok, illetve Óhegy felől a 95-ös sokkal sűrűbben megadja a kapcsolatot.

- Óhegy-Újhegy felől nincs kapcsolat Kőbánya felső vasútállomásra. (A 37-es elkerül mindent és csak korlátozott időszakban jár). A helyzet bonyolítja, hogy a Kolozsvári u. egyirányú).

- A Gyömrői, Gergely, Óhegy, Mádi/Harmat, Maglódi úton 5 párhuzamos járat van, de egy sem, ami kereszt irányban végig menne. Pl cél, hogy legyen valami ami  Kada utcán végig, vagy - majdnem végig meg.

- Gyömrői út - Kőbánya felső és Óhegy kapcsolat

Tehát:

- 117 és 185 összeköt, 185 belső felel módosulna, kérdés, hogyan, 117 Gyömrői szakasz módosulna, kérdés, hogyan, 95/217 hogy változna...?? (pl, de nem határozott véleményként: Kőalső indul - Gyömrői út - Gergely u. - Tavas u. (két irányban) - Mádi/Harmat (185 önálló szakasz is) - a vége hurok: Gitár u. - Harmat u. - Kolozsvári út (Kőfelső) - Halom u - Óhegy u - Kőér u. - Harmat u - és innen vissza Kőalsóra.)
Így pl, ha hosszan is, de lenne Óhegy Gyömrői kapcsolat, Újhegy/Óhegy Kőfelső, A polgármesteri hivatal és az okmányiroda is elérhető több helyről.

 

Előzmény: Il Leone (300787)