> keveset megyek, de szeretnék többet ... és persze jó lenne egyenes kormány
Ezek ellentmondó igények. Egyenes kormányon egyféle fogás/póz van, így a hátad hamar vétót emelhet a továbbhaladás ellen. Koskormányon tudsz fogást váltogatni, különösen a fékváltó karosokon, ahol az a rész is megnagyobbított, beburkolt és kvázi a kormány részeként rátámaszkodható.
Csepel Marathon tulajként mondom, hogy szerintem nem érte meg régiséget tuningolni: a munkadíjak relatíve magasak, ha nem magad építed, illetve egy új alkatrész miatt gyakran másikat is cserélned kell.
Harmadrészt az "átkos rendszerben" eléggé durva osztású volt a vázméret gyártás, pl. a Csepel egyetlen Marathon méretet gyártott 160-200cm közti felnőtteknek... Ha nem tökéletes neked a Favoritod vázmérete, akkor inkább felejtős, csak szenvedés lesz többet tekerni vele. A jó magyar utak mellett első villa teleszkópos bicaj használata megfontolandó, de a régi 1" nyak méretű vázakba való telót ritkán találni.
Elvileg a Favorit eladható, mert márkásabb, van nimbusza. Ha a gyári papírok is megvannak hozzá, akkor tuti. (A "vízvezeték cső" vázú Marathonomra 22eFt modernizálás ráköltése után mondták, hogy papírokkal 15-20e-ért lenne eladható...)