Cyberworld Creative Commons License 2017.02.13 0 0 6444

2008 óta hajtok egy 1.6 benzinest, az éves szerviz 25 ezer, az eddig kicserélt legnagyobb értékű alkatrész egy ékszíj volt. A vegyes fogyasztása 6-6,5 közt van, hosszabb távokon a Kreszt betartva 6 alá is megy. pályán 130-al 7-7,5. Még euro 4-es.
Nem véletlen, hogy egy dízelmotorban van kb. 2 misi olyan alkatrész aminek a párja nincs meg a benzinmotorban.
És a jó öreg Murphy szerint ami elromolhat....

Flottakezelői tapasztalat szerint az 1.6 dízel jobb mint az 1.5, de ilyen futásnál (175 ezer) a következőkkel lehet számolni már, sorrendben valószínűség szerint. Részecskeszűrő, kettős tömegű, tengelykapcsoló, befecskendező fúvókák, nagynyomású üa. szivattyú, izzítógyertyák, turbó, váltó. Ez ha mind kell (kelleni fog, ha nem most, akkor egy-két év alatt), alsó hangon is másfél misi (plusz 10 nap szervizben), a tengelykapcsoló és a váltó kivételével egyik sincs a benzinesben (viszont az ötös váltó nem is megy szét). A fúvókák és a szivattyú függ nagyon az üzemanyagtól, nálunk Vas megyében sokan inkább Ausztriában tankolnak dízelt. Azokkal ilyen téren nincs is baj, érdekes, hogy részecskeszűrő téren sincs. És nem legenda a minusz fél liter.
Egyébként jó hírem van, városi használat mellett a részecskeszűrőre a 150-200 inkább 60-80-100 ezer.  300 körül volt a csere, de utána kell érdeklődni.

Az más kérdés, és a többihez képest filléres tétel, hogy a féktárcsák is kb. ilyenkorra fogynak el.

Szintén flottakezelői tapasztalat, hogy dízelt a mai üa. árak mellett kizárólag újat érdemes venni, és 150-nél el kell adni, utána már a benzines a nyerő költségek tekintetében. Ezért sem véletlen a sok 150-200 közt hirdetett dízel, gyakorlatilag mind cégautó volt. Persze sokat épp erre tekernek vissza. Persze ez nem biztos, hogy rossz mert a cégautók legtöbbje legalább néha látta a márkaszervizt, míg sok magánkocsi szervizt sem látott mióta megvették. Olajat meg akkor cserélnek benne, mikor már nem ér bele a pálca.
Hozzáteszem, hogy pl. Párizsban a szmogriadó esetén a dízelek állnak le. Mondjuk náluk nincs is dízel busz, gázosak vannak.

Előzmény: Ata61 (6432)