hmsoft Creative Commons License 2017.02.13 -1 1 435766

Egy kis carszkojeszelói: párosan szép az élet (gudok.ru alapján)

A Bajkálontúli Vasútnál ráéreztek a dupla tehervonatok ízére: tavaly 10900 ilyen vonatuk volt, idén januárban 827-et továbbítottak belőlük (a tavaly januárinál 8%-kal többet).

A két alapegységből ("nagykönyv szerint" 2x71 kocsi, ami a valóságban persze lehet több is, kevesebb is) csatolt tehervonatok érezhetően növelik a vonalak áteresztőképességét, ezért az áruforgalom csúcsidőszakaiban, vagy pft munkákból eredő kapacitáscsökkenés esetén különösen hasznosak. Ha a szükséges pontokon megvannak a csatolást-szétakadást lehetővé tevő állomások, akkor a síkvidéki vonalak elég jól adják magukat a többszörözéshez. Viszont a dombvidéki illetve hegyvidékibe hajló, emelkedő-lejtő sorozatokat tartalmazó vonalak - és a Bajkálontúli Vasúton pont ez a jellemző - problémásabbak, ezeken a közbesorozott mozdonycsoportos konfigurációktól sokáig tartottak. Aztán sikerült eljutni ebben az esetben is a biztonságos vezetési módszerekig.

hm