A C56 gondolati "atyja" dr.Tóth István volt ALBA Volán vezérigazgató.
Az Ő kezdeményezésére - az ALBA-nál - ült össze kb. 8-11 Volán Vezérigazgató + az IKARUS székesfehérvári gyárának pár vezetője.
Ott fogalmazódott meg, hogy kell egy olyan, az adott kornak megfelelő, helyközi-távolsági busz, mely olcsó, könnyen javítható, ismert elemekből áll, pótolja majd a kifutó, Ik-250/256 típusokat és kisebb részben az Ik-266 kocsikat is.
Az említett kb. 10 cég leírta kívánalmait. Hosszra, ülésszámra, csomagtérre, teljesítményre, stb-re vonatkozóan.
Itt mondták el az érintett cégek forgalmi vezetői, hogy a születendő új jármű, legyen alkalmas olyan székezésre, mellyel hazai távolsági menetrendszerinti forgalom is lebonyolítható.
Nem szerepelt a kívánalmak között a nemzetközi forgalom, a tisztán turista busz kivitel, vagy a városi használat.
A tanácskozás, folyamattá vált, talán 8-10 közös ülést élt meg, mert az IKARUS-ban a csökkenő megrendelések miatt volt fogadókészség az ötletre.
Az új jármű létrehozásában ha nem is döntő de igen fontos szerepet játszottak az említett (8-11) volán műszaki szakemberei.
Úgy gondolom, hogy ha a politikai változások nem oly kedvezőtlenek, a C56-ból igen sok került volna a Volán társaságok állományába.