trizs77 Creative Commons License 2017.02.06 0 1 32580

A C56 gondolati  "atyja" dr.Tóth István volt ALBA Volán vezérigazgató.

 

Az Ő kezdeményezésére - az ALBA-nál - ült össze kb. 8-11 Volán Vezérigazgató + az IKARUS székesfehérvári gyárának pár vezetője.

 

Ott fogalmazódott meg, hogy kell egy olyan, az adott kornak megfelelő, helyközi-távolsági busz, mely olcsó, könnyen javítható, ismert elemekből áll, pótolja majd a kifutó, Ik-250/256 típusokat és kisebb részben az Ik-266 kocsikat is.

 

Az említett kb. 10 cég leírta kívánalmait. Hosszra, ülésszámra, csomagtérre, teljesítményre, stb-re vonatkozóan.

Itt mondták el az érintett cégek forgalmi vezetői, hogy a születendő új jármű, legyen alkalmas olyan székezésre, mellyel hazai távolsági menetrendszerinti forgalom is lebonyolítható.

Nem szerepelt a kívánalmak között a nemzetközi forgalom, a tisztán turista busz kivitel, vagy a városi használat.

 

A tanácskozás, folyamattá vált, talán 8-10 közös ülést élt meg,  mert az IKARUS-ban a csökkenő megrendelések miatt volt fogadókészség az ötletre.

 

Az új jármű létrehozásában ha nem is döntő de igen fontos szerepet játszottak az említett (8-11) volán műszaki szakemberei.

 

Úgy gondolom, hogy ha a politikai változások nem oly kedvezőtlenek, a C56-ból igen sok került volna a Volán társaságok állományába.