TatásTibi Creative Commons License 2017.02.04 0 1 21124

Sziasztok!

 

Az itt jelenlévő hozzáértők tanácsára lenne szükségem. Van egy Peugeot 407 SW-m. 2005-ös évjárat 266.000 km-el. 230-al vettem tavaly,"behozott autóként", a vásárlás után rögtön szervízbe vittem(ajánlották a "mestert"), átnézettem, és kértem, hogy mindent tegyen rendbe rajta, tekintettel arra, hogy munkámhoz kell az autó. Már megvásárláskor feltűnt, hogy mind a turbóház, mind az egész motorháztető belülről rettenetesen kormos. Az átnézés után a "mester" jelezte hogy a turbó azért kormos mert halott, cserélni kell. Innen röviden: turbó cserélve, EGR nyomásátalakító cserélve, üzemanyag nyomásérzékelő cserélve. Autó visszaad, én jelzem hogy nagyon gyenge a autó füstöl nem húz, esetleg nem EGR szelep gond-e. Válasz: nem az jó nem tudja mi a gond. (a füstölés szerinte kezdődő befecskendező szelep hiba). Megunva a történetet, másik mester(jó ismerős, de nem francia autóban utazik, más márkára specializálódott). Megnézi majd közli, hogy az autó rettentően gyenge, a műszer szerint a DPF 80-%-ban eltömődött, azt javasolta heréljük ki, ők ezt szokták. Megtörtént. Az autó továbbra is gyenge, illetve nincs turbónyomás. Ekkor EGR szelep csere, valamint vákuumcső csere történt ami után úgy tűnt, mintha javult volna. Bár a füstölés továbbra is (bár szerintem szakaszosan), de fennmaradt. Ez kb. 3 hónap sztorija. Ja és közben az utastérben iszonyatosan büdös kipufogógáz szag van, ha álltában járatom az autót, valamint a turbó természetesen most is kormos, meg az egész motortér. Egyébként ezt leszámítva az autó 5,8 körüli átlagfogyasztással megy de tény hogy pályán 140-150 körül elfogy. Kb. 3 hete bedobja a P 0299 hibát állandó hibának hozva.Időközben beszereztem a Diagboxot, és ma ránéztem a légbeszívó kör információkra. E szerint a mellékelt képeken látható adatokat mutatja az egyiket alapjáraton, a másikat 3200-as fordulaton. Eszerint a turbónyomás nagyon eltér a referencia értéktől (ha jól értelmezem) Esetleg ha érdekes még, hogy a DPF kiherélése után a szaki azt mondta, hogy a regenerálást kiütötték belőle, e Diagbox szerint regenerál az autó, legutóbb 800 km-el ezelőtt ( a kiherélés óta kb 6000-et mentem vele), illetve hibakódként dobja a DPF hiányát, valamint állandó hibakén dobja a P1403-P1404 hibákat.

 

Hálás lennék, ha lenne tippetek, hogy mi lehet a hiba, esetleg ha valaki vállalja, hogy személyesen megfejti a rejtélyt, külön örülnék neki. Bár Debreceni vagyok, a jövő héten kellene egy napra Budapestre mennem, ha az itteni guruk közül valamelyikőtök vállalná, hogy átnézi megköszönném.

 

Bocs ha hosszú voltam, de nagyon szeretem az autót, viszont már a sírba tesz ezzel a csiki-csukival.