didyman Creative Commons License 2017.02.01 0 0 120252

"nem szívesen mennék bele vakon a 100 000-es ajánlatba egy 6-700000-et érő autónál"

Én erre azt szoktam mondani, hogy amikor az autóra nap nap után számítasz, hogy biztonságosan elvigyen a-ból b-be, és megbízhatóan működjön, esetleg kényelmes is legyen, akkor a rá elköltendő összeg nem az autó könyvelt értékével arányos, hanem a használati értékével. Ebben a helyzetben a váltóhibával megálló 307-esed pontosan ugyanannyit fog érni, mint a kétszázezres swift vagy a 12 milliós merci. A hozzáértő kollégák majd mondanak valamit a váltódra, én csak annyit, hogy ha valami ott nehezen jár, és egyre nehezebben, akkor annak oka van, ami a mechanikát egyre jobban igénybe veszi. A váltóolaj fontos a váltónak, ha még sosem volt cserélve, érdemes is-ez a legegyszerűbb, legolcsóbb. Leereszted és nézed a lefolyt mennyiséget. Ha jelentősen kevesebb az azt hiszem, majdnem 2 l-es értéknél, akkor a szimmeringek körül keresd az okát, az olajnyomot könnyen észre fogod venni már leeresztéskor is. Nézd meg az olajat, ha fémreszelék van benne, az baj. A kuplung hidraulikus rásegítése én úgy tudom, a váltást nem befolyásolja, de majd valaki megmondja ezt is biztosan.

Előzmény: Hamurabi (120251)