mzts Creative Commons License 2017.02.01 0 0 28347

Sziasztok!

 

KF-04 újabb fajta, osztott házas hajtását raknám össze, új alkatrészekkel (új: bronzkerék, csigatengely, csapágyak, szimeringek, porvédők).

 

Feltűnt, hogy a gyári robbantott ábrában nincs szó a bronzkerekes hajtott tengely hézagolásáról a hajtóműházban (a szétszedett, kókányul összerakott, kenés hiányában szétkopott hajtóműben sem volt hézagolás).

 

Ahogy mértem, a házban (a csapágyfészkek belső felületét mérve) kb 1mm-el nagyobb a hely szélességben, mint a tengelyre felszerelt csapágyak szélessége. Ez egy középre hézagolt állástól 0,5 mm félrepozicionálást jelenthet balra ill. jobbra, ami szerintem nem egy katasztrófa, de hát eddig még nem volt dolgom a hajtással. Szoktatok foglalkozni hézagolással, ill. a gyár egyáltalán foglalkozott vele?

 

Másik: a robbantott ábrán a csigatengely felső 6005-ös csapágya felett van egy (belső 47-es, 77. cikkszámú) zégergyűrű. Az osztott hajtóműházban nem értem miért kell, nekem nem is volt bent. Amúgy tényleg kellene bele?