amper_vadasz Creative Commons License 2017.01.31 0 1 28344

Szia! Sima autós töltő jó rá, de az egyik töltővezetékbe iktass be egy 12V 21W-os izzót sorosan, az izzó lekorlátozza a töltő áramot, ahogy az akku feszültsége töltés közben emelkedik, az izzó egyre gyengébben fog világítani. Az akku töltő nem hátrány, ha terheletlenül 16.5-18V-ot tud. Lényeg, az akkun mérve töltés közben 16,2V feszültségnél lekapcsolhatod a töltőt, a 12V 18Ah akkud maximálisan feltöltődött. Ezt az izzós korlátozást használhatod autó akku töltésnél - regenerálásnál is, de ott az izzó már lehet nagyobb, pl. egy hibás 12V H4 izzó, aminek a tompított izzószála már kiégett, de a refi izzószála ( két szélső saruja ) még jó. Itt is az akkun mérve töltés közben a 16.2V feszültség elérésekor lehet lekapcsolni a töltőt. Új akku beszerelésnél szintén érdemes előtte fullra feltölteni az akkut, az élettartalma jelentősen megnövelhető, akár a ritkán használt 12V-os akkuknál, így elkerülhető az alul töltött állapot - a kóros szulfátosodás. Ha teheted kivehető kupakos akkut célszerű választani, abban a desztillált víz pótolható. Indító akku jármű motortérbe beszerelésnél érdemes pl. hungarocellel leszigetelni az akkut, így a nagy melegtől óvjuk az akkut, aminek az elektrolitja a forró motortérben felmelegedve drasztikusan javul az elektrolit vezetőképessége, amitől 14.4V alatt is megindul a vízbontás üzem közben.. Ha az akku zárt, sajnos nem pótolható a vízveszteség, elektrolit nélkül lecsökken az akku kapacitása, ami főleg télen okoz kellemetlenséget, hiszen a mínuszokban az akku kapacitásának akár 50%-a is kieshet.

Előzmény: kosi1973 (28342)