gereblyepörkölt Creative Commons License 2017.01.30 0 4 435433

Holdújév alkalmából voltam olyan botor, hogy ismét felkerestem Kínát, ám a várakozással ellentétben kb. sehol nem tapasztaltam irgalmatlan mennyiségű embert, sőt, helyenként még az átlagosnál is kisebb volt az érdeklődés. Mindennek a vasutas vonzatáról ismét elérhető egy rövid írás, illetve néhány vizuális tartalom alant:

 

1. Commonwealth Engineering (Comeng) gyártmányú villamos érkezik a Hong Kong északi részén található New Territories ("Új Területek", 新界) régióban található Town Centre (市中心) megállóba Yuen Long (元朗) felől. A Hong Kong szigetén közlekedő Hong Kong Tramways-szel ellentétben a Tuen Mun és Yuen Long legnagyobb részét összekötő villamoshálózatot a régió „fő” vasúti üzemeltetője, az MTR tartja fenn, mely a buszokkal együtt még kényelmesebbé teszi a közlekedést. A 36,2 km hosszú hálózatra az MTR West Rail Line vasútvonaláról Tuen Mun, Siu Hong (兆康), Tin Shui Wai (天水圍) és Yuen Long állomásoknál lehet átszállni, mellyel így Tuen Mun kompkikötője (屯門碼頭), illetve a nagyvasúti vonaltól távolabb eső, jellemzően lakóépületeket tartalmazó régiókba lehet eljutni.

 

2. A Hangzhou Metro 1-es számú vonalán közlekedő, alumínium(-ötvözet) kocsiszekrényű, 6 kocsiból álló (4M2T), 1500V DC áramrendszerű felsővezetékről működő EMU-ja Qiaosi (乔司) megálló közelében. A vonalon közlekedő 48 darab jármű mindegyike egyenként 120m hosszú, 80km/h végsebességű, melynek köszönhetően a végállomások közti átlagsebesség 37km/h. A Hangzhou Metro 1-es vonala egyébként 53km hosszú, melyen összesen 34 darab megálló kapott helyet. Az állomások mindegyikén találunk ingyenes WiFi-t (melyet jó kínai szokásoknak megfelelően csak kínai telefonszámmal lehet elérni), WC-t, italautomatákat, illetve bejáratonként lelkes biztonsági őrökből álló fogadóbizottságot, akik (szintén kínai hagyomány szerint) táskák és opcionális proktológiai vizsgálat után engednek csak a peronokhoz. A viteldíj távolságfüggő, mely 2-7 yüan (~85-300 forint) között változik.

 

3. CR CRH380B-3527 érkezik Shenzhen-Északi (深圳北) pályaudvarra Guangzhou (广州) felől. Ő a DB BR 406 helyi, 8 kocsiból álló, ám annál szélesebb reinkarnációja, de természetesen ebből is létezik 16 kocsis, CRH380BL jelű jószág is.

 

4. China Railways menetjegy, melynek érdekessége, hogy a jegy felhasználásával 200 yüan kedvezményt kaphatunk a kínai kormány által támogatott napelem értékesítő cégeknél február 28-ig.

 

5. CR DF4D érkezik szerelvényvonatával Hangzhou állomásra.

 

6. CR CRH2A halad a Hangzhou közelében lévő Qiantang-folyó felett. Ez konkrétan az a sorozat, melyet a Kawasaki gyártmányú E2-1000-es sorozatú shinkansen-ből alakítottak ki, ám kínai barátaink később, 2007-ben a szerelvényenként 16 kocsit tartalmazó CRH2B-t és a szintén 16 kocsis, ámde hálóhelyeket is tartalmazó CRH2E-t, illetve 2008-ban a „továbbfejlesztett” CRH2C-t is bemutatták. A 2011-ben megjelent, a japán „Doctor Yellow” sárga festését követő CRH2J az egyik helyi, nagysebességű mérővonat lett míg a CRH2G kifejezetten magaslati üzemeltetésre (>3000m) szánt verzió, mellyel Lanzhou (兰州) és Urumqi (乌鲁木齐) között találkozhatunk.