Carina_S Creative Commons License 2017.01.28 0 0 35170

"Déli elkerülőként pedig az 58-as - 57-es útvonalat gondolták használni, keresztül a lakótelepen. Zseniális megoldás volt."

 

Gondolom, milyen zseniális lehetett, ha még ma is szidod őket érte akik kitalálták, mint a bokrot... ! :D :-( Nem tudja az ember hogy sírjon-e, vagy pedig csak nevessen rajta. Vegyes, ambivalens érzés... .. Siralmas, mert az emberek nem tudják normálisan kikerüli Pécset, és egyben nevetséges is, az útmérnökökre nézve... ... .

 

Valamikor régen, 20 éve, amikor még nem volt meg ennyi minden elkerülő szakasz, mint az M60-as egy hosszú szakasza most, és nem volt meg még az 57-es délnyugati elkerülő szakasza sem Pécs délnyugati peremén a déli lakóteleptől északnyugat felé, és csak az 57-es déli elkerülője volt készen az 58-as főútig, akkor egy ízben úgy kerültük el Pécset a Szőkéden élő rokonok meglátogatása után a Zselic-kistáj irányába hogy mint természeti szépséget megnézzük azt (amit a 67-es főútra északra rákanyarodva lehet elérni), akkor Szőkéd felől Egerágon át ráhajtottunk a Pécs-57-es főút-Villány összekötő útra az 57-esig, és onnantól pedig, kihasználva a már meglévő déli 57-es elkerülő útszakaszt, kereszteztük nyugat felé az 58-as főutat, és a lakótelepet a Pellérdre vezető úton hagytuk el, ami Pécs legnyugatibb külvárosának abba a részébe vezetett, amibe a 6-os főút még csak az első 1 km-en lép be eddig(!!!) az elágazásig. Úgyhogy a külvárosban csak 1 km-t mentünk lakott részen belül, és onnan a 6-os főúton már gyorsan el lehetett érni a Zselicségbe bevezető 67-es főutat. Visszafelé is így kerültük el fordított irányban, csak azzal a különbséggel, hogy mivel akkor már Szőkéd nem volt úticél, így a kelet felé elkerülést az 57-es elkerülő-régi 57-es (az a kb. 2,5 km, ami bemegy Pécs délkeleti külvárosába) úton a régi 57-es-6-os elágazópontig, majd onnan kelet felé a 6-os főúton. Aztán hazafelé 6-os, Bonyhád-Bátaszék, 55-ös Szegedig, 47-es Debrecenig, és onnan meg már nem vagyunk messze, 1 óra útból kijön.... . ((Az általam akkor Pécs déli elkerülésére használt útvonal nyugati végpontját a piros kockában lévő szürke "B" betű, míg a keleti végpontját a piros kockában lévő szürke "A" betű jelöli meg. Bár a két lakótelepen csak lassabban lehetett áthaladni, ettől jobb megoldást akkor nem találtam... .. . Azóta ott a keleti oldalon annyival jobb a helyzet, hogy most már megoldja a keleti elkerülést az piros "A" pontot az 57-es úttal összekötő 578-as főút.))

 

Ezt az elkerülő utat választottuk akkor, más egyéb híján:>>

 

 

Műholdon megnéztem eléggé sok mindent, és amennyire látom, az M60-as gyorsforgalmi úttal az a legfőbb baj, hogy a Pécs déli-délnyugati városrészeitől északnyugat felé nincsen továbbvezetve és befejezve a 6-os főútig. Nyilván a 6-os főút elérése lesz a nyugati végcélja, ha majd arrafelé is megcsinálják, mert az eddigi nyomvonalnak ez a logikus folytatása. Elvezetik majd Ny.-i irányban Pellérd Ék.-i határában, és a pellérdi halastavaktól délre, félúton a halastavak és Pellérd között, aztán Ény.-i irányba fordítják, és valószínűleg valahol a Kővágószőlőst déli irányban a 6-os úttal összekötő bekötőút kereszteződésétől 1-2 km-re Ny.-ra lesz majd a 6-os főúttal alkotott csomópontja, hogy elkerülje Pécsnek azt a legnyugatabbi városrészét, aminek az É.-i szomszédjai Kővágószőlős és Cserkút kisfalvak.

 

Valahogy így:>>

<-- Ez itt a kisebb léptékű átnézeti térkép, amit rajzoltam. Az M60-as feltételezett Ény.-i folytatását a narancssárga vonal mutatja ["M 60 (terv)+" felirattal].

((Van a térképen lila, és zöld vonal is, meg két piros karika, benne szürke kockában fekete "A", és "B" betűk. Ezek a betűk azt a két lakótelepet jelölik, amelyeknek az elkerülése jelenleg megoldatlan (az "A" jelű piros kör a déli lakótelepi városrészt, míg a "B" jelű piros kör a nyugati elkerületlen városrészt jelöli, amely Cserkút faluval szomszédos), és aminek a megoldatlanságát sok pécsi ember jogosan fájlalhatja.))

Ezen a felső, kisebb átnézeti térképen az is látszik, hogy az M60-as a Babarc falunál lévő csomópontnál ágazik ki az M6-ostól, és az 57-es úttól. ((A lila, és a zöld vonalak a hiányzó M60-as Dny.-i elkerülő szakasz pótlására alkalmas utakat jelölik, és inkább csak a lenti részletesebb térképen nézegetve írok róluk majd többet. Itt is és ott is minden lényeges pont teljesen egyformán van bejelölve, csak ott a lenti térképen jobban látható.))

 

Ugyanez a térkép a nagyobb részletesség kedvéért valamivel nagyobb léptékben itt van lentebb!:>>

<-- Itt a babarci elágazópont nem látszik, mivel ennek a térképnek csak a hiányzó délnyugati elkerülő szakasz problémájának láttatása a célja, ill. az, hogy az elkészítésig addig is mik állnak most az autósok rendelkezésére a Dny.-i városrész elkerüléséhez.

A meg nem lévő helyett használható alternatív útszakaszokat a lila vonallal kiemelt M60--Péterpuszta--Pellérd--Pécs-Ny.-i külváros útszakasz jelenti jelenleg. (Elvileg szóba jöhetne még az 57-es út Dny.-i elkerülője is, de amiatt Pécs Ny.-i külvárosán még hosszabban kell a 6-os úton lakott részeken átmenni, ami még további lassító tényező lenne... !!)

Itt is vannak jelzőszámok, sárga kockában fekete számok: "1" - péterpusztai körforg.-csmp. <--(csomópont), "3" - péterpusztai út--pellérdi út útk., "3a" - pellérdi út--Pécs-DNy.-i lktp.-... <--(lakótelep) ...-i 57-es déli elkerülője, "4" -- pellérdi útk., "5" - Pécs-Ny.-i külv.-i pellérdi út--6-os út útk., "2" - a tervezett M60-as út--6-os út útk., amit a lila vonal már lakott területen tud megérinteni, "5a" - 57-es út--6-os út Pécs-Ny.-i külv.-i útk.-e.

 

Az útviszonyokat lefotóztam a Google műholdas képkeresőjével, és eléggé tisztán látszik az egyes utak útburkolatának állapota. A legtöbb rendben tartott, jó minőségű út. Igazán rosszat nem láttam közöttük... .

 

Ez itt a sorszámokkal megjelölt útállapot-képek átnézeti térképe, hogy melyik fotót melyik pontról fotóztam így le!:>>

<-- Az egyes képeknek megfelelő km-szelvényeket a rózsaszín kockában lévő szürke számok jelölik, és azonosítják be! (Pl.: "15".)

 

 

Útállapot-képek:>>

 

 1                                      2                                      3                                      4                                      4a

 

 4b                                    5                                      6                                      7                                      8

 

 9                                      10                                    11                                    12                                    13

 

 14                                    15                                    16                                    17                                    18

 

Pellérd--Pécs út: 4b, 4a, 17-18, 8, 9;

Pellérd--Pécs-Ny.: 4, 5;

Pécs-Ny.-i kivez.-útsz. (6-os főút): 6, 7;

57-es főút Pécs-Dny.-i elker.-útsz.: 9, 10;

Péterpuszta--Pécs-Pellérdi út közötti útsz.: 15, 16, 1, 2, 3, 17-18;

Péterpusztai körforg.-csmp.--M60 útsz.: 15, 14, 13, 11, 12;.

 

Előzmény: mzdude (35165)