toto92 Creative Commons License 2017.01.21 -1 2 23195

A Budapesti buszközlekedés topicban felmerült az 5-ös busz problémája, illetve egyéb ráksoaplotai kis forgalmú járatok kérdése. Már ott is írtam ötletet, azóta továbbgondoltam őket, arra törekedve, hogy az egész lehetőleg nullszaldó közeli legyen.

 

5-ös busz:

 

Erzsébet királyné útja helyett az M3-as bevezetőn át, a Mexikói út M érintésével. Kicsivel ritkábban közlekedik (hétköznap reggeli, délutáni csúcsban -1 menet óránként).

 

Előnyök: Az Erzsébet királyné útjára, illetve Rákospalotára tartó forgalom szétválasztásra kerül, Mexikói út M érintése

Hátrányok: Rákos út – Erzsébet királyné útja közvetlen kapcsolat megszűnik

 

25-ös busz:

 

M3-as bevezető helyett a Széchenyi út – Kolozsvár utca – Telepes utca útvonalon a Bosnyák térig. Újpesten a hurok feladásra kerül, a 170-eshez hasonló módon fordul vissza. Minimálisan ritkábban (kb. -1 menet óránként egész nap).

 

Előnyök: Teljesítmény megtakarítás, Rákos út térsége kap kapcsolatot a Bosnyák térrel

Hátrányok: Telepes utca ritkább kiszolgálást kap a jelenlegihez képest

 

110/112-es busz:

 

Zugló vasútállomástól az Erzsébet királyné útján át a MÁV-telepig (késő esti Keleti pályaudvarig tartó csonkamenetek is), változatlan követéssel.

 

Előnyök: Az 5-ös helyett ellátja az Erzsébet királyné útját

Hátrányok: Thököly út – Bosnyák tér kapcsolat romlik

 

124-es, 125-ös busz:

 

Kétirányú körjárat. Rákospalota-Újpesttől az Árpád úti felüljárón át előbb a 125-ös busz útvonalán a Kolozsvár utcáig, majd a 124-esén vissza a Hubay térig, onnan pedig vissza Rákospalota-Újpestig. A 125-ös mostani követési idejével.

 

Előnyök: Teljesítmény megtakarítás, Istvánteleknél akár a vasútra is ráhordhat az egész kerületből

Hátrányok: Bizonyos területek (Istvántelek vá környéke, Pestújhelyi út)plusz egy átszállásnyira kerülnek a Nagy Lajos király útjától

 

178-as busz:

 

Sűrítve (átlagosan két menettel óránként), így hangolható az 5-ös busszal.

 

Előny: Pótolja az 5-ös kiesett kapacitását a térségben

Hátrány: Önálló szakaszon felesleges túlkínálat

 

225-ös busz:

 

Mexikói út – M3 – Rákos út – Epres sor – Fő út – Közvágóhíd utca – MEDIMPEX között közlekedik, hétköznap reggel 10, délután 12, napközben 15 percenként, kora reggel és késő este 20 percenként.

 

Előny: Értelmet kap a járat, a belső szakaszon a 5-ös kapacitását egészíti ki; Rákospalotán belüli kapcsolatokat biztosít (szakrendelő, posta), valamint ellátja a 125-ös külső szakaszát.

 

96-os busz:

 

Hétvégén 96B jelzéssel a Sződliget utca után egyenesen tovább a MEDIMPEX-ig közlekedik.

 

Előny: Teljesítmény megtakarítás

Hátrány: Az újpesti szakasz felhagyásra kerül

 

12-es villamos/270-es busz:

 

A 12-es villamos hétvégén nem közlekedik, helyette teljes üzemidőben a 270-es autóbusz jár.

 

Előny: Teljesítmény megtakarítás

Hátrány: Villamosvonal szüneteltetése

 

120-as/147-es busz:

 

Összekötésre kerül, így az Árpád hídtól a Tél utcán és Újpest-Központon át Megyerig közlekedik.

 

Előny: Lehetővé válik a 25-ös Árpád úton történő visszafordítása; biztosítható a Tél utca kétirányú metrókapcsolata a 25-ös útvonalának módosítása után is.

Hátrány: A 147-es szakaszán a követés egyeletlenebbé válhat

 

231-es busz:

 

A Kossuth utcától a 124-es jelenlegi útvonalán a Bogáncs utcáig közlekedik.

 

Előny: A 124-es felhagyott szakaszát pótolja

Hátrány: Az M3-as melletti önálló szakaszáról a továbbutazás nehezebbé válik.

 

Ez így a mórickaszámításaim szerint (simán szóló/csuklós szerződéses km díjat figyelembe véve, villamosnál ezek másfélszeresével számolva) nagyjából nullszaldós lehetne. Beruházásigénye minimális lenne. Bármiféle észrevételt szívesen várok (főleg az újpesti részeket illetően).