autochip Creative Commons License 2017.01.17 0 0 493

Nem hiszem, hogy ki fog bontakozni a chiptuner vs. autochip vita. Chiptuner azt állítja, hogy az ár és a minőség között nincs összefüggés. Szerintem az ár az esetek döntő többségében összefüggésben van a a minőséggel. Vannak arra utaló jelek, hogy ezt nem csak én gondolom így: Idézet - egy 2014-es hsz.


"Dee*Jay Creative Commons License 2014-01-16 13:17:30     278
Sziasztok
Erről a cégról tud nekem valaki mondtani jót, rosszat akármit: http://www.chip-tuner.hu/
Kevesebb mint a feléért vállalják a kocsim chiptuningját, de ez már gyanusan olcsó, és semmi infót nem találtam róluk, hogy valaki vitte már oda a kocsiját. Jó ha olcsóbban kapok meg valamid, de nem ha azzal jár hogy egy idő múlva a nem jól beállított tuning miatt tönkre megy valami."

 

Mellesleg a  magyarázatról, amit az áraira chiptuner 2009-ben adott, néhány héttel ezelőtt kiderült, hogy nem fedi a valóságot. (Részletezve a 482. hsz-ben)

Mivel a szavahihetősége az én szememben ezek után megkérdőjeleződött, a további vitát értelmetlennek látom.


Volt még egy másik dolog is. Úgy gondolom magyarázatra szorul, hogy miért akadtam ki  a 488-as hsz-ben. A korábbi kamuzása csak az egyik ok volt. A másik okot viszont nem lehet egy  mondatban leírni. Első blikkre nyilván "jófejségnek" tűnik a 487-es hsz-e. Hozzáteszem hogy túl sok segítséget nem nyújthatott eddig a fórumon 1 hónapos regisztrációval. Az előzményekből sok minden kiderül, pl. az is hogy az évek során sok esetben segítettem (számomra akár ismeretlen) chiptuningos kollégáknak itt a fórumon, ha kértek egy ori file-t, vagy egy infót.  Ezeket a kollégákat nem mind ismertem, de a korábbi hozzászólásaikból egyértelműen kiderült, hogy nem ma kezdték. 

 

Régebben a chiptuning szakmában szinte mindenki ismert mindenkit. Mára a szakma elég rendesen felhígult. 2009 után szinte minden hétre jutott egy újabb chiptuningos, vagy aki annak mondta magát (erről is vannak korábbi hsz-ek a fórumon). Azóta megfigyelhető tendencia, hogy egyre többet kellett és kell javítani bizonytalan eredetű "chiptuning" programokat. Ha egy kezdő belenyúlt egy gyári programba (és a módosítás amit sok esetben csak próbálkozásnak neveznék nem jól sikerült) az némileg bonyolítja a dolgokat, de inkább úgy fogalmaznék hogy nem kissé. Néhány példa:


1. Az ügyfél felhív azzal, hogy chiptuningot csináltatott az autóján, de az autónak különböző hibajelenségei vannak és a tuningos emberét hiába hívja, mert a hívott számon előfizető nem kapcsolható. Miután találkoztunk kiderül az is, hogy a tuningot egy benzinkút parkolójában csináltatta, a kiolvasott programról az is, hogy teljesen rosszul van megírva. Első lépés diagnosztika, utána a gyári program visszaállítása. Az autó újra hibamentesen működik, most már jöhet egy jól megírt chiptuning program, és csodák csodája az autó a tuning programmal is jól működik. Vajon mi volt itt a probléma? Az egyik, hogy az ügyfél egy kezdőre bízta az autóját, akinek ráadásul még saját műhelye sem volt, így aztán egy telefonszám cserével eltűnt a ködben. A másik ennek a következménye volt, az ügyfélnek kétszer kellett fizetnie. Az olcsóról kiderült, hogy még sem lett az a végösszeget tekintve. Az ügyfélnek azért szerencséje is volt hogy időben lépett, mert a korábbi programot látva nem kellett volna túl sok km ahhoz, hogy a turbója felrobbanjon. A másik probléma az volt hogy kétszer akkora munka volt megcsinálni ezt az autót egy gyárihoz képest.  


2. Kb. 3 éve történt (ennek is nyoma van a fórumon) egy ügyfelem akinek az autóját korábban csináltam, felhívott Karácsony előtt egy nappal délután. Elmondta hogy vásárolt egy klón kiolvasót, és egy Alfát akart tuningolni, de az írás elakadt és az autó nem indul. Már sötét volt és mínusz fokok repkedtek, az is kiderült hogy egy áruház parkolója a helyszín.  Megkérdeztem, hogy a gyári programot lementette-e? A válasz igen volt. Oké segítek, megoldom OBD-én. Ebből az ígéretemből 3 órás küzdelem lett. Kimentem a parkolóba kiolvastam az autóra rátöltött programot  és elkértem a lementett gyári programot. Kiderült hogy mindkettő sérült és hibás, az autó a lementett "gyári" programmal sem indul be. Az ügyfél 200 km-ről jött és reggel mennie kellene dolgozni. Nem az én ügyfelem volt, mégis úgy éreztem, hogy ebben a helyzetben segítenem kell. Ekkor már havazott. Következő lépés, vissza a műhelybe szerszámokért majd vissza a parkolóba, hogy a motorvezérlő egységet ki tudjam szerelni elemlámpa fényénél. Utána megint vissza a műhelybe helyrerázni a vezérlőegységet, majd vissza a parkolóba visszaszerelni az ECU -t, és végre sikeres próbaindítás. Nem csináltam chiptuning programot, mert a kérés csak a gyári állapot visszaállítása volt, így nem is érte meg anyagilag a történet. De nem is ez volt az ok amiért elvállaltam, a fentiekből ez talán már kiderült. Az hogy azt az időmet szántam erre, amikor az ajándékokat vettem volna meg Karácsonyra és ehelyett szétfagytam egy parkolóban,  nyilván csak az én problémám, de én úgy vagyok ezzel, hogy összességében kell nézni a dolgokat!


3. 2008 környékén történt. Telefonon hív valaki, és közli hogy egy Golf tuningolásának az lett az eredménye, hogy az autó nem indul. Csinált már korábban ilyet legalább 3x, és nem érti,  hogy most mi lehet a probléma. Vezérlőegység hozzám kerül, és kiderül hogy mi a probléma. Az csak az egyik dolog hogy előre megírt (mellesleg rossz) programot akart feltölteni az autóra egy klón eszközzel. A fő probléma az volt, hogy egy Bosch programot akart feltölteni egy Siemens vezérlőre. Ezt inkább nem részletezem tovább.


Mi ebből a tanulság?
A kezdők rossz programjai az ügyfeleknek kárt okoznak, rontják a szakma hírnevét, és a szakembereknek 2x akkora munka a helyreállítás egy jól megírt chiptuning programmal.
Ezért gondolom úgy több régi kollégámmal egyetemben, hogy kezdők alá lovat adni a végén mindig  azzal jár, hogy az ügyfeleken csattan az ostor.
A chiptuning szakma egy szolgáltatás. Lehet csinálni jól és rosszul is. Nekem pl. ez nem csak egy szakma hanem a hivatásom, miután a fél életemet erre áldoztam.
A leglényegesebb szempont szerintem az, hogy az ügyfelek minőségi szolgáltatást kapjanak!

Előzmény: tiglinc (490)