Szlovák Kristóf Creative Commons License 2017.01.12 0 0 39257

Sziasztok!

Szeretnék veletek megosztani egy történetet egy esetleges meghibásodás feltárásához.
A történet egy picit hosszú lesz mivel naggyábol az elejétől fogva mesélem h minden lehetséges hibalehetőséget kizarjunk és próbáljunk a probléma valódi okára fényt borítani, elsősorban futóműszakik és hasonló problémában szenvedtek Segítségét Kérem!

Szóval, adott az autó E60 30i bár Sztem ez nem függ a motortól/típustól, normal(széria) gátlokkal, rugokkal.

Történt egyszer réges régen, kb 3 nappal ezelőtt amikor leesett a hó felmentunk 3ad magammal csuszkalni egy olyan parkolóba ami földdel volt beboritva, tele útegyenetlenséggel, de olyannal h egy tank is odabassza az alját, nem sokat forogtunk ott mondhatni 2 kört amikor is tudatosult bennem h ez nem lesz jó se az autónak se a futóműnek.
Eltelt egy nap, használom az autót majd a semmiből egyszer csak olyan hangokat kezdtem el hallgatni a jobb elejébol mintha beleerne az dobbetétbe a kerék, nem is mindig, inkább kissebb-nagyobb kanyarokba amikor is oldalra "rugózik" a futómű.
Eltelt még egy nap most már ezt a susogó hangot felváltotta egy olyan hang az autó rugozasanal mintha kalapáccsal vernék a futóművet, és ez leginkább akkor volt amikor rámentem egy kissebb utegyenetlensegbe/kátyúba, ha nagyobba mentem be akkor még erősebb volt a kopogás, mondom jó ez nem maradhat így elmentem szerelő barátomhoz, felraktuk emelore megnéztük, az összes gombfej/szilent/stabpálca nagyon jó állapotnak örvend, azokat kizártuk, megnéztük a lengéscsillapítót is, megállapítottuk h Valszeg az lesz a ludas mert szerintünk szar, nagyon imbolyog, nem úgy csillapít ahogy egy rendes gátlónak kellene, de azért h ez kiderüljön h tényleg igazunk van elmentem futomuveshez/rázopadra tettük az autót, ott baszott kopogni a kurva annyát neki, megnéztük az értékeit, egyformán mind a két gátló 60%on csillapit ami majdhogynem kurva jó.
A futóműszakik is alánéztek, ők is rendben találták a gombfej/szilent/stabpalca kombókat. Ők a toronycsapágyra gyanakszanak, 3 BMW szerelő barátomat kérdeztem meg erről/ezekről mindegyik cáfolta azt a tényt h Valszeg az lesz a ludas.
Otthon még biztonságképpen megpróbáltam ráhúzni a gátlok tetején található felfogatasi csavarokra mondom hátha azok vannak meglazulva, tévedtem, mind a 3 csavar mocsokmód jól erősen tartottak ergo megvoltak húzva.
Eltelik még egy nap, találkoztam cimborámmal Pomázon, be mentünk Pestre, a legkisebb utegyenetlensegen is úgy kopogott a futómű mintha ágyúk hangja szólna,amilyen volt az út ugynkopogott a futómű is, ha sok egyenetlen kis huplis volt akkor mint ha sorozat lövő fegyverrel lőttek volna, ha 1 nagyobb kátyú volt akkor 1 nagy kopogás.
Bementünk pestre elintéztuk a dolgunkat, jöttünk hazafele és a kopogás abbamaradt, pedig direkt ugyan azon az útvonalon jöttem ugyan olyan kátyúkba mentem bele DIREKT mint amikor mentünk be, és semmi, meg se mukkant egész úton, semmi egy kotta darab hangot nem adott ki.
Nem hiszek a tavgyogyitasban de ez kurvara furcsa nekem, nyilván tudom h a probléma ezzel nem oldódott meg, biztonság képen rendeltem hozza új toronycsapagyakat amiket majd a napokba kicserélünk, meg akkor így is úgy is fény derült a hibára, de gondoltam leírom ezt ide hátha találkozott már valaki ilyennel, tud tanácsot adni h mi a retkes élet lehet ez ? 😎👍🏻

Válaszokat meg azt h vegigolvastátok előre is Köszi !