BociZoli87 Creative Commons License 2017.01.09 0 0 64600

Sziasztok!

 

Új vagyok a csoportban. Egy igen érdekes problémával fordulok Hozzátok, talán tudtok segíteni.

A járgány egy 2000-es 1-es Xsara, 1.6 8V. Tavaly nyáron történt, hogy hazafelé kigyulladt a motordiagnosztika lámpa, szomszédomnak van OBD-s kütyüje, megbeszéltük, hogy másnap rákötjük gépre az autót. Másnap fordítom a kulcsot, semmi, 3 V volt az akksiban. Akksicsere után átgurulok szomszédhoz, több hibavisszajelző halványan pislog, a kézifék behúzására kigyulladt az ABS meg a légzsák hibavisszajelzője. Tök hideg motornál elindultak a hűtőventillátorok, gondoltam míg szólok a szomszédnak, hogy megérkeztem leállítom a motort, de a kulcs gyújtáskapcsolóból való kihúzása után a motor járt tovább. Pár perc múlva égett szagot éreztünk, az autót gyorsan lefullaszottam és lehúztam az akkusarukat. Idegességemben otthagytam a szomszéd udvarában az autót, hogy majd lesz vele valami, pár nap múlva megkíséreltük a beindítását, indult gond nélkül. Ám a külsö világításokon, ABS-en kívül semmi nem működött, vagy nem megfelelően. Az ablaktörlők belassultak. Gyakorlatilag belül semmi nem működik, nincs kp-i zár, elektromos ablakok, belső óra, semmiféle műszerfal visszajelzés, szivargyújtó, rádió, belső fűtőventillátor. Egy véletlen indexkapcsolásra azonban pár dolog életre kelt. Amikor villan az irányjelző, van darabosan lemennek az ablakok, villog a belső világítás, ki be kapcsol a klímakompresszor, ugrál a km-óra és a fordulatszámmérő mutatóa, villog a belső világítás, szakaszosan szól a duda. 

Eddig minden autóvillamossági szerelő a bontó felé vezető utat mutatta, az autó korából és származási helyéből adódóan. BSI hibát emlegettek, de úgy tudom még az 1-es Xsara-ban ez nem volt.

Szerintetek milyen úton induljak a hiba keresésének? Mi az a pont, ahol a fent leírt fogyasztók közösen találkoznak?

 

Köszi a segítséget: 

 

Üdv: Zoli