superbus91 Creative Commons License 2017.01.04 0 0 52578

Sziasztok!

 

Az alábbi kérdésekkel fordulok hozzátok!

 

Az autó Skoda Superb II. 2008-as évjárat, 2.0 TDI 140LE DSG, sedán (limusin) kivitel. 4 éve használom, új korától fogva szakszervizben szervizelt, és az elmúlt időszakban az alábbi problémák merültek fel.

 

1. A kocsi garázsban tartott (kb. 14-16 fokos állandó hőmérsékleten). Ha garázsból indulok semmi probléma. Azonban az utóbbi időszakban néhány éjszakát a szabad ég alatt töltött az autó, és minden esetben fagypont alatti hőmérséklet volt a jellemző éjszakánként. A kocsi a mínusz fokok ellenére is pöcc röffre indult.  Azonban a hűtőfolyadék visszajelző lámpa minden ilyen hideg indítás után kigyulladt, majd villogni kezdett, valamint sípolással és hibaüzenet kiírásával jelzett. Ez a motor bemelegedése után (20-100 km megtétele) sem múlik el. Azonban ha az autót az út megtétele után újraindítom, akkor a visszajelző lámpa már nem jelez hibát, és a fedélzeti computerből is törlődik a hibaüzenet. Ez a jelenség 0 celsius fok alatt már állandó. A hűtőfolyadék szint megfelelő, és a hűtőfolyadék fagyáspontja -40 celsius fok (műszerrel ellenőrizve). A hűtőfolyadék hőmérséklet jelzője minden esetben normálisan működik, és eléri az üzemi hőmérsékletet! Jelentős fogyasztás különbséget sem tapasztaltam, ami esetleg a termosztát meghibásodására adna gyanút.

Továbbá aggasztó, hogy ma reggel szintén egy ilyen hideg indítást követően a kormányszervó visszajelző lámpa is csak később aludt el. A kormányzáson ugyancsak nem éreztem változást.

 

 

2. Továbbá ugyanilyen módon, azonban hőmérséklettől függetlenül szokott az autó tolató lámpa izzó meghibásodást is jelezni. A tolatólámpa minden esetben működik. És a jelzés teljesen add hoc alapon jelenik meg. Ennél a modellnél twindoor megoldást alkalmaztak a csomagtartó ajtónál, azonban ezt, mint hibaforrást szintén cáfolja, hogy nemrégiben a csomagtérajtó vezetékkötegét (mivel a sok nyitogatástól megtörhet) cserélték, ennek a fals hibajelzés megszüntetése céljából. Azonban a fals jelzés ismételten megjelenik néhány alkalommal.

 

Kérdésem, hogy volt e valakinek hasonló tapasztalata, és ha igen mi volt a hiba forrása. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ez "skoda betegség", hiszen más fórumon az octaviák esetében is számoltak már be hasonló jelenségekről. Én a hőmérséklet változást tartom ludasnak, hiszen az elektronika érzékeny a hidegre. A leírt problémák nem életbevágóak, hiszen azt autó megfelelően működik, de igényes Skoda tulajdonosként zavaró a hibák forrása. Azonban mérlegelnem kell, hogy ha ezek "szükségeszerű" hibák, érdemes e időt és pénzt nem sajnálva utánuk járni.

 

Válaszotokat előre is köszönöm!

 

Superbus 91