Igen, ez így van. Rádugod a műszert nézed a jeleket és vakarod a fejed :-)
Az enyémnél összevissza változik a lambdaszonda jele, de ezt a hibás motorműködés produkálja. Ha nem ad elektromos vagy érzékelő hibát a kompjuter, akkor van gáz. A mechanikus hibákat nem érzékeli. Lásd: dugulás, injektor szorulás, dugulás, szelepek állapota, vezérlés, kopott henger, törött gyűrű ...
Most megint ránéztem az enyémre és meglepően stabil az alapjárat, annak ellenére, hogy rángatgat.
A "bowdenesnél" (benzines 1,4) jól látszik a pillangószelep potméter állása.
Nálam az előgyújtás is ugrál 6-12 fok között alapjáraton.
Az érintkezők azért oxidálódnak, mert kevés bennük a réz. Újrahasznosított fémeket használnak, sokszor olyan drót van az autókban, amit nem is lehet forrasztani, ezért vannak a rányomott csatlakozók, meg gyorsabb a szerelés.