Nem.
A legtöbb megyei jogú város igyekszik szabadulni a helyi volántól.
Most (tavaly) Nyíregyháza világosodott meg.
Van ahol e szabadság vágy nyilvános, például Salgótarjánban, Dunaújvárosban, Tatabányán, Debrecenben, Kecskeméten, Szegeden, Pécsett, stb.
Debrecen már megoldotta.
Szeged részben oldotta meg.
Pécs még káoszos.
Tatabánya most készül csinálni valamit.
Kecskemét meg egy after Nyíregyháza.
Akartak valamit, meg is pályázták majd mindenki elment 400 nap gondolati szabadságra.
Amikor nyertek és valósággá vált, hogy jön 25 db (igen drága) gyári új, hibrid Mercedes csuklós akkor a kecskeméti polgármester asszony elrikoltotta a városházán, hogy :
..........................Hát én most mit ccinájjak ?.............
Ugyanis az előzően eltelt 400 naptári napban elfelejtette :
- kijelölni azt a területet a kecskeméti ipari parkban ahová az új kecskeméti városi közlekedési társaság, új buszait kívánja elhelyezni.
- elfelejtette megépíttetni azt a telephelyet,
- elfelejtette előre elkészíttetni az új cég szerveztét,
- elfelejtette a város PR-saival kiválasztatni az új cég vezető és szak embereit,
- elfelejtett az új cég számára költségvetést csináltatni,
- elfelejtett az új cég költségvetése számára forrást biztosíttatni.
- elfelejtette...................................
Kecskemét tehát lukra futott.
Magyarországon a megyei városok Szövetsége havonta, kéthavonta űlésezik.
Nyíregyháza is tagja.
Tehát a más megyei városokban bekövetkezett közlekedési fiaskók (például a Starjáni eset) egyáltalán nem titkok.
A kecskeméti buktából is tanulhatott volna a másik huszonsok MJV polgármestere.
Úgy néz ki Nyíregyháza polgármestere nem tartozik a nagyon tanulni vágyók közé.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mit csinál most Kovács úr Nyíregyháza polgármestere ?
Semmi különöset.
Csak megismétli kecskeméti polgármester asszony kollégája két évvel ezelőtti hibáit 2016 év végén.
Csak :
- Elfelejtette előzően eltelt 420 naptári napban:
- elfelejtette kijelölni azt a területet a nyíregyházi ipari parkban ahová az új nyíregyházi városi közlekedési társaság, új buszait kívánja elhelyezni.
- elfelejtette megépíttetni azt a telephelyet,
- elfelejtette előre elkészíttetni az új cég szervezetét,
- elfelejtette a város PR-saival kiválasztatni az új cég vezető és szak embereit,
- elfelejtett az új cég számára költségvetést csináltatni,
- elfelejtett az új cég költségvetése számára forrást biztosíttatni.
- elfelejtette...................................
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A Kedves Vezető 2015.11.10-én (kedden) járt Nyíregyházán.
Akkor kapták meg a 41 + 6 db új busz, + 1 db új telephely ígéretét.
Ok.
Remélem megköszönték.
Azóta eltelt 420 nap.
Egy normál esetben :
- 1./ Kovács polgármester úr 2015. november 14-én csütörtökön, 418 nappal ezelőtt, behívatja Nyíregyháza város főépítészét, hogy jöjjön be hozzá és hozza magával Nyíregyháza város területbesorolási térképét.
- 2./ Megnézik hol vannak kijelölve Nyíregyháza város Ipar területeit ? Melyik terület mennyire közműves? Melyik területet a legolcsóbb? stb.
- 3./ Utasítja a főépítészt, hogy küldje el beosztottját Debrecenbe, Kaposvárra, Szegedre, stb. Ahol a beosztott mérnök mérje fel, mennyibe kerül egy 80-90 autóbusz fogadására, tárolására, karbantartására és javítására alkalmas új gjmű telephely megépítése, és éves fenntartása.
- 4./................................
- 26./.............................
Ezekből Kovács nem tett meg semmit.
Most, hogy a gyártó 1500 km-ről ideszállította az első 20 db új buszt, rádöbbent Kovács úr és a közgyűlés, hogy :
.............................jesszusmária nyertünk a pályázaton..........................
most mit csináljunk?
És most majd kapkodnak.
Nem annyira az észszerűség, megfontolás mellett kapkodnak, hanem össze-vissza.
Eltékozoltak 415-425 napot és most fogalmuk sincs hogyan hozzák be?